По думите й все повече хора знаят, че имат права и се опитват да ги защитят, като доказателство за това е, че всяка година жалбите в ЕПЦ се увеличават. Една част от причините за това са свързани със забавяне на самолетните полети, като за тях не винаги причината е в търговците, а може да е породена от природни явления. При такива случаи авиокомпанията не изплаща обезщетения, но има задължение да се погрижи за пътниците под формата на храна, напитки, ако се наложи и хотел, както и две безплатни телефонни обаждания. Задължение на пътниците е, ако авиокомпанията не осигури тези задължения, те самите могат да си ги осигурят, но трябва да пазят касовите бележки, за да може след това да претендират за разходите, както и да бъдат в разумни цени.
"Тук е моментът да призова пътниците да бъдат активни, защото и правото на грижа, и съответно по-късно ако имат право на компенсация, или обезщетение за закъснелия полет, то няма да им бъде преведено автоматично. Те трябва да си го поискат", каза Спасова.
Тя уточни, че безплатните обаждания са най-вече до колцентровете на съответната компания, тъй като там тарифите са по-скъпи. Обикновено оплакванията са от рода на липса на добър изглед от стаята, или липса на допълнителни екстри. Относно изгубените багажи тя каза:
"Това е много неприятно и много е важно също да се знае какво се случва, ако слизайки на летището, където започва нашата почивка се окаже, че багажът не е с нас. Още веднага на летището трябва да се отиде на гише, което е свързано със загубен багаж, обикновено така са обозначени гишетата и да се попълни протокол. В него се описва как изглежда куфарът ни, кога е купен, някакви отличителни белези ако има, контакти с нас и най-често практиката показва, че в рамките на деня нашият куфар бива намерен и съответно ни го доставят в хотела, където сме отседнали. Ако това не се случи, трябва да попълним и формуляр-оплакване на сайта на авиокомпанията и то възможно най-бързо, не по-късно от 7 дни от датата на кацане, за да известим авиокомпанията и тя да знае, че търсим този куфар. В рамките на дните, през които отиваме на почивка и все още не са ни намерили багажа, имаме право на т. нар. "стоки от първа необходимост", които можем да си ги купим. Например бельо, четка за зъби, паста за зъби, като и тук отново, колкото и да е неприятно, призовавам да се пазят касови бележки и всякакви други доказателства за това какво точно сме си купили и колко струва", посъветва Спасова.
Тя посочи, че ако след 21 дни багажът все още не е намерен, то тогава авиокомпанията приема, че той е загубен и ние трябва да си поискаме компенсацията за него. Това означава, че отново трябва да попълним формуляр. Според Монтреалската конвенция, която е регулаторен орган, обезщетението може да възлиза до 1600 евро. Около една трета от жалбите постъпили в ЕПЦ са свързани с жалби свързани с проблеми с въздушния транспорт, а всички съвети са безплатни.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл
Коментаторите на "Форум" днес разсъждаваха и дискутираха по следните теми: (Изкуствено създаденото) напрежение между участниците на движение . Живущи срещу велосипедисти, срещу шофьори… Неравнопоставеност на пътното платно. Каруците – забранени за центъра на София, ама уж…Напрежението понякога се подклажда и от общински съветници..
След проведено проучване от пролетта на т.г., от платформата Преподаваме.бг са изготвили различни наръчници за интегрирано преподаване на ценности в гимназиален етап в часовете по български език и литература, история, география, философия и гражданско образование. Проучването сред над 400 учители показва, че въпреки заявената като много..
В предаването “Добър вечер, София“ той разкри: “Напоследък животът през моите очи е постоянна промяна. Дори като се обърна назад, все едно съм живял няколко живота“. Певецът поясни, че преживява динамичен период, по думите му - с много размествания на пластовете. “Приемам промяната като нещо положително за моето израстване“, коментира..
Обучителната програма “Жените в технологиите”, предоставяща безплатни курсове за жени за базови дигитални умения, постигна всички заложени цели, поставени в началото на годината, отбеляза служебният социален министър Ивайло Иванов при подписване от страна на от МТСП, Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) и китайска технологична компания..
Едно-две поколения знаеха, но бяха позабравили какво значи финансова пирамида. Десетилетието след 10 ноември 1989 г. беше златен период за "Лайф чойс", "Ист-Уест интернешънъл" и други, които използвайки паниката на хората от невиждана дотогава инфлация, търсеха печалби. Тези дни десетки хиляди българи "изгоряха" с милиони от новата..
Над 3 часа продължи извънредното заседание на Столичния общински съвет (СОС), на което бе изслушано ръководството на "Топлофикация София" във връзка с текущото състояние на дружеството и зачестилите аварии в редица квартали на града. Конкретно решение така и не бе взето, предаде репортер на БНР-Радио София. Беше отчетено, че..