Тези награди са наистина много показателни за това как се развиват маркетингът и комуникациите в България. Като член на журито винаги съм гледала на това като на една голяма отговорност, защото аз, заедно с още 17 члена на журито, сядаме и наистина трябва да намерим кои са тези кампании, които доказано с цифри са свършили своята задача, а именно - да продават повече, да подобряват репутацията на марките, да променят нагласи и изисквания", казва Гергана Иванова - член на журито на наградите Effie и управляващ партньор в една от водещите комуникационни агенции.
На едно от ключовите места застава отново дигиталният маркетинг. “Тази година БАК отвориха и нова категория “Дигитални медии”, където специфично оценяваме дигитални кампании. Не че дигиталните медии не присъстват във всички кампании, които гледаме, но сега вече имаме и категория, която е изключително насочена в дигиталните медии и подкатегория за социални медии - ново поле, където се изявиха много участници”, обяснява тя.
Друга тенденция за тази година е засиленото присъствие на неправителствените организации с много вълнуващи и успешни кампании. “Като жури през годините в този фестивал съм виждала много интересни кампании на фондации, но толкова добре доказано работещи кампании не бяхме виждали дълго време. Имаме пет финалиста в тази категория и беше много трудно да изберем кое е златото, кое среброто, кое - бронза”, коментира тя.
Във въпросния финал Иванова отличава двете кампании, които заемат първото и второто място - кампанията на Фондация “Документалисти”, която по много внушителен начин успява да повдигне темата за донорството в България и да заговори за това колко е важно да имаме адекватни закони и адекватно отношение към даряването на органи. Това, което са направили те е да убедят Община Варна да кръсти на името на един такъв донор улица в морската ни столица.
Непосредствено след тази кампания е кампанията на Фондация “Цоцорков”, която се бори с рака на дебелото черво - тук впечатляващото е броят на хората, които кампанията успява да тества в рамките на кампанията, която е продължила няколко месеца. Става дума за прегледани 90 хил. души, в сравнение с около 50 хил. души тествани в рамките на 10 години.
“Като казвам работещи кампании - това имам предвид - кампании, които променят нагласи, които карат хората да предприемат действия и да направят нещо за себе си и за здравето си, кампании, които буквално спасяват човешки животи", обобщава Иванова.
Повече за тенденциите, които чертаят престижните отличия в комуникационната индустрия чуйте от интервюто на Катя Василена с Гергана Иванова в звуковия файл.
Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”:
Как се казва сега кварталът, кой носи орлите, откъдето започва и още любопитни неща - в звуковия файл: И още: кои са сградите на "портата" на т.н. "трета извънградска част"? Какво е имало на мястото на Полиграфическия к-т? Още подробности от спомените на майката на Драган Тенев, който разказва за обитателите на квартала, в който прекарва почти 70 г...
В рамките само на една година телевизионната легенда Иван Гарелов губи и двете си съпруги, които обича - бившата и настоящата. И Василка Гарелова (запазва фамилията му след развода, заради двете им деца), и Донка Стамболийска са журналистки. Но само дама със същата професия би могла да разбере отдадеността на работата и рисковете, които поема..
Мая Бочева-Уики, художник-илюстратор и издател на детски книги-игри представя д ебютния си късометражен анимационен филм „Кой светна Луната?“, реализиран с подкрепата на НФЦ. Филмът вече е с номинация за „Златен ритон“ и е създаден по едноименната книга, с която децата ще се запознаят след прожекцията (1 март, 17 ч., вход свободен - сцена Централни..
Първи март през погледа на един американец – комикът Доналд Микнеър ни разказва за своите впечатления за българския празник и колко дълго трябва да носим мартениците на ръката си. Доналд Микнеър живее в България през последните 5 години. Неговият стил на комедия е смесица от разказване на истории и културни наблюдения, като с чувство за хумор..
Регионален исторически музей- София представя най-новата си дигитална рубрика „ Сградите разказват “. Инициативата е част от проекта „ КЛаДА-БГ “ и включва видео материали , представящи историите на известни и емблематични сгради в центъра на столицата и на хората, които са ги обитавали. В част от видеата може да чуете и видите наследниците на..
Коментатори във "Форум" тази седмица са бившият заместник-министър на икономиката и външните работи Милен Керемедчиев и адв. Петромир Кънчев. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес, бяха: - Обобщение на темите от седмицата - Дневният ред в парламента – борбата за регулаторите, сваляне на депутатски имунитети,..