Тези награди са наистина много показателни за това как се развиват маркетингът и комуникациите в България. Като член на журито винаги съм гледала на това като на една голяма отговорност, защото аз, заедно с още 17 члена на журито, сядаме и наистина трябва да намерим кои са тези кампании, които доказано с цифри са свършили своята задача, а именно - да продават повече, да подобряват репутацията на марките, да променят нагласи и изисквания", казва Гергана Иванова - член на журито на наградите Effie и управляващ партньор в една от водещите комуникационни агенции.
На едно от ключовите места застава отново дигиталният маркетинг. “Тази година БАК отвориха и нова категория “Дигитални медии”, където специфично оценяваме дигитални кампании. Не че дигиталните медии не присъстват във всички кампании, които гледаме, но сега вече имаме и категория, която е изключително насочена в дигиталните медии и подкатегория за социални медии - ново поле, където се изявиха много участници”, обяснява тя.
Друга тенденция за тази година е засиленото присъствие на неправителствените организации с много вълнуващи и успешни кампании. “Като жури през годините в този фестивал съм виждала много интересни кампании на фондации, но толкова добре доказано работещи кампании не бяхме виждали дълго време. Имаме пет финалиста в тази категория и беше много трудно да изберем кое е златото, кое среброто, кое - бронза”, коментира тя.
Във въпросния финал Иванова отличава двете кампании, които заемат първото и второто място - кампанията на Фондация “Документалисти”, която по много внушителен начин успява да повдигне темата за донорството в България и да заговори за това колко е важно да имаме адекватни закони и адекватно отношение към даряването на органи. Това, което са направили те е да убедят Община Варна да кръсти на името на един такъв донор улица в морската ни столица.
Непосредствено след тази кампания е кампанията на Фондация “Цоцорков”, която се бори с рака на дебелото черво - тук впечатляващото е броят на хората, които кампанията успява да тества в рамките на кампанията, която е продължила няколко месеца. Става дума за прегледани 90 хил. души, в сравнение с около 50 хил. души тествани в рамките на 10 години.
“Като казвам работещи кампании - това имам предвид - кампании, които променят нагласи, които карат хората да предприемат действия и да направят нещо за себе си и за здравето си, кампании, които буквално спасяват човешки животи", обобщава Иванова.
Повече за тенденциите, които чертаят престижните отличия в комуникационната индустрия чуйте от интервюто на Катя Василена с Гергана Иванова в звуковия файл.
Днес "Радиокафе" гостува на Община Цариброд – Република Сърбия. Какви ще бъдат предизвикателствата пред българите, които живеят тук през новата година? Това е поредното съвместно предаване на Радио Телевизия Цариброд и Радио София. Зоран Джуров – Председател на Общински съвет Цариброд е първият ни събеседник: "Глобално нещата не са се..
На 25 януари 2025 година, Българско национално радио отбелязва 90 години от издаването на Указ номер 25, подписан от Цар Борис III. С тази наредба-закон радиоразпръскването в България става държавна собственост. Тази дата се възприема за начало на професионалното радио в България: Историята на българското радио обаче се заражда и оформя още..
Разговорът е с Анатолия Тодорова - уредник в Историческия музей “Свищов” и член на УС на Международна фондация “Алеко Константинов”: "Няма друг българския писател, останал с малкото си име, като наш съвременник и приятел. По неговото време Свищов е градът на първите неща. Гражданите в ежедневието си се радват на балове, приеми. Парите са се влагали..
Легендарният поборник, войводата Филип Тотю е имал богат и вълнуващ любовен живот, въпреки строгите правила за хайдутина - да не прескача дувари и да не ходи по жени, нито своя, нито чужда. Точно тях Филип Тотю не спазвал. Той имал три съпруги, съдили са го за двуженство, с последната си жена се събира, когато той е на 65, а тя - на 29...
Националната галерия „Квадрат 500“ представя 21 графични листа на Пикасо, тематично свързани с негови и на други автори литературни текстове, с лични преживявания и прозрения. Подробностите - от Калин Николов, уредник на фонд „Чуждестранна графика“:
Нели Симеонова, изпълнителен директор на компания „Антарта“ за възобновяването на производството на оригиналната българска космическа храна. Техният партньор, Институтът по криобиология и хранителни технологии трети в света е произвеждал космическа храна, а екипът на "Антарта" предлага висококачествени продукти за кратки и дълги пътувания в Космоса,..
С Йордан Радичков, внук на Йордан Радичков говорим за инициативата "Януари - месец на Радичков" която тази година е в Антарктика! Още в края на тази година всички издания на българския писател ще бъдат изпратени в библиотеката на нашата експедиция там: Благодарение на българската мисия в Антарктика и проф. Христо Пимпирев, новите издания с истории..