Симфоничният оркестър на Българското национално радио с диригент Марк Кадин започва новата 2018 година с гостуването на виртуозната Екатерина Мечетина. Една от най-ярките руски пианистки ще свири за първи път у нас на 26 януари, петък, от 19.30 ч. в зала „България“.
Мечетина свири на пиано от четиригодишна. Първият си самостоятелен концерт изнася на 10, а на 12 години вече е на турне в Япония, където само за месец изнася 15 солистични концерта. Лауреат е на международни конкурси като „Премия на Моцарт“ (Верона, Италия), където печели първа награда и Световния конкурс на пианистите (Синсинати, САЩ), където печели златен медал и премия.
За първи път пред българска публика Екатерина Мечетина ще изпълни Концерт за пиано и оркестър №1 от Сергей Рахманинов. Композиторът пише този концерт едва 17-18 годишен. По думите на Бари Мартин: „Първият концерт на Рахманинов е не само забележително постижение за седемнадесетгодишна възраст, а е едно творчество, което може да стои на собствените си крака и да бъде оценявано според собствените му заслуги“. Рахманинов посвещава този концерт на Александър Зилоти, известен пианист, диригент и ученик на Лист, който изиграва важна роля в развитието му.
В програмата на концерта ще чуете и още руски шедьоври. Под диригентската палка на маестро Марк Кадин, Симфоничният оркестър на БНР ще изпълни Прелюдия за оркестър „Мечти“ от Александър Скрябин и Симфония №1 „Зимни мечти“ от Пьотр Илич Чайковски.
Билети в Рекламно-информационния център на БНР (бул. „Драган Цанков“ 4), на касата на „Кантус Фирмус“ в зала „България“ и онлайн в мрежата на ticketsbg.com. Входът е свободен за ученици от музикалните училища и за студенти от НМА „Панчо Владигеров“, АМТИИ – Пловдив, Департамент „Музика“ на НБУ и специалност „Музика“ във ФНПП на СУ „Св. Климент Охридски“ срещу ученическа или студентска карта.
На 6 декември от 19 часа в зала „България“ за първи път на българска сцена ще се реализира един нетрадиционен концерт на Симфоничния оркестър на БНР с участието на Тина Осара, която ще рисува на сцената (live painting act), докато звучи музиката от балета „Ромео и Жулиета“ от Сергей Прокофиев . Сергей Прокофиев е гениален композитор и..
Оркестърът за народна музика на БНР с диригент Димитър Христов започва нов цикъл от концерти, посветени на авторската музика на композитори от различни поколения, творили във фолклорния жанр. В първото издание на „Из дневниците на твореца“ радиосъставът ще представи инструментални композиции на трима изтъкнати автори - Генчо Генчев..
Александър и Константин Владигерови са известни български музиканти, които успешно прославят изкуството си у нас и в чужбина. Освен, че са блестящи инструменталисти (Александър свири на тромпет и флюгелхорн, Константин на пиано, кларинет и бас кларинет), те са композитори и аранжори. Родени са в София, в дома на изтъкнатия диригент и..
С творбата Епизоди за четири групи тембри от забележителния ни композитор Иван Спасов Симфоничният оркестър на БНР с диригент Константин Илиевски ще открие следващата си концертна програма на 22 ноември от 19 часа в зала „България“. За личността и твореца Иван Спасов може да се говори много, но най-важното е, че е един от..
Българското национално радио обявява началото на онлайн прослушване за деца- инструменталисти, които да бъдат допуснати до звукозаписи в Първо студио на БНР за участие в международния конкурс „Концертино Прага 2025“. Всяка година продуцентите от „Музикална продукция и състави“ дават възможност на избрани таланти да реализират безплатно свои..
Продължаваме рубриката „Запознай се с музикантите“ с представянето на главния диригент на Симфоничния оркестър на Българското национално радио – Константин Илиевски . Константин Илиевски произхожда от..
Човекът, с когото ще ви запознаем тази седмица е цигуларката Галина Койчева - концертмайстор на Симфоничния оркестър на БНР. „ Утвърден и желан солист е, чудесен камерен изпълнител и перфектен..
Запознай се с музикантите! Това е пространството, където всяка седмица ще ви срещаме с някой от музикантите от съставите на БНР. Стартираме с цигуларката Десислава Чолакова , далеч не само..