Нови изисквания към мобилните оператори дават по-широки права на потребителите. От днес телекомите са задължени да предоставят договорите на клиентите си с достатъчно едър шрифт, заедно с условията и елементите на тарифния план. Изходящите повиквания ще се таксуват с първоначално времетраене от 30 секунди, а след това - на всяка секунда.
Българите имат същите проблеми с мобилните услуги, както и останалите европейци. Дребният шрифт на договорите, неясните условия, тарифирането, а с развитието на услугата се появяват и още практики, които противоречат на интересите на потребителя, казва Богомил Николов от асоциация "Активни потребители".
Някои оператори вече предлагат дигитален подпис, това означава, че аз, като потребител, мога да си видя разпечатката и текста на договора едва след като той бъде подписан, тъй като в момента на подписването той е на екрана на монитора, който аз не виждам. Това за нас е много голям проблрем. Човек се подписва на сляпо, обясни Николов.
И все пак договорите ще бъдат с по-едър шрифт, няма да се продължават едностранно след изтичането на срока, ще съдържат две тарифи - за мобилните и за фиксираните услуги.
Трябва да има няколко съгласия и няколко информации за потребител, които са много съществени, които трябва да се поставят непосредствено преди и след мястото за полагане на подпис, а не някъде в договора на някоя си страница, например за публикуване на телефонния му номер или за съгласие за получаване на фактура, или съгласие за получаване на рекламни съобщения, каза Николов.
Новите изисквания към телекомите ще ги задължават още да ни известяват при достигането на лимита и да ни уведомяват за промените в договора с правото да го прекратим.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..