Кампанията „Generation Awake“ показва как да намалим отпадъците и да използваме по-разумно природните ресурси

Снимка: generationawake.eu
„Generation Awake“ е кампания за повишаване на осведомеността относно ефективното използване на ресурсите. Тя е насочена към широката общественост, като показва какво можем да направим в ежедневния си живот, за да намалим отпадъците и да използваме по-разумно природните ресурси като вода, енергия, дървесина и метали .

Кампанията започна през 2011 г. и се организира от Генерална дирекция „Околна среда“ на Европейската комисия с цел да се насърчи преходът към по-ефективно използване на ресурсите в Европа. Инициативата е насочена към хората на възраст от 25 до 40 години и призовава хората да се замислят за своите потребителски навици и последиците от тях върху околната среда, природните ресурси, качеството на живот, здравето и благополучието.

Основна тема на кампанията през 2012 г. беше използването на водата. През 2014 г. в центъра на вниманието е по-доброто управление на отпадъците - един от ключовите елементи за постигане на целите на зелената икономика. По този повод е организиран и конкурса „Стани рециклатор“ като част от кампанията Generation Awake. В него любители-дизайнери участваха със своите проекти направени от отпадъци и вторични суровини.

Председател на журито на конкурса „Стани рециклатор“ бе ректорът на НАТФИЗ проф. Любомир Халачев.

Тъй като животът е низ от решения, интелигентният подход към тях в ежедневието с оглед на опазване на околната среда оказва огромно влияние върху вашия живот и този на семейството и приятелите ни. На първо място, това ще ни помогне да спестите средства и да подобрите начина си на живот, като така на свой ред подпомагате и икономиката. Освен това по-интелигентният потребителски избор прави града ви, държавата ви, Европа и цялата планета по-здравословни и устойчиви, сега и за бъдещите поколения.

Заедно можем да работим за изграждането на общество, в което ще сме се научили да получаваме повече от по-малко, където културата на еднократното потребление ще е реликва от миналото, където отпадъците са сведени до нула и където всички предмети имат стойност и могат да се използват повторно или да се преработват като нови такива.

Тринадесетте проекта финалисти от конкурса „Стани рециклатор“ на ЕК можете да видите от 9 май в централното фоайе на НАТФИЗ.

Чуйте какво споделиха ръководителя на направление Комуникация и информация на Информационното бюро на Европейския парламент в България Петър Нацев и председателя на журито на конкурса „Стани рециклатор“, ректорът на НАТФИЗ проф. Любомир Халачев, за кампанията.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!