Китай вече е на второ място сред експортните ни дестинации след Европейския съюз, съобщи заместник-министърът на икономиката Ирена Младенова:
През 2013-а например стокообменът между България и Китай е на рекордното равнище от близо 1,9 милиарда щатски долара. Тенденцията на нарастване продължава, обаче това все още е далеч под потенциала, който двете държави имат. Редица български стоки имат възможност да се наложат трайно на китайския пазар, като за нас е особено важно да продължим с улесняването на процедурите за внос в Китай на българска селскостопанска продукция и хранителни стоки. Други стоки с потенциал за по-широко присъствие на китайския пазар са вина, минерална вода, изделия от етерични масла и особено розово масло, стоки от машиностроенето, електрониката и електротехниката.
В Българо-китайски бизнес форум участваха представители на близо 100 български компании и предприемачи от около 20 китайски фирми от различни сектори.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..
публикувано на 01.02.18 в 16:47
LANGUAGES
РОТАЦИОННО ПРЕДСЕДАТЕЛСТВО НА СЪВЕТА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ