БСП иска по-строги регулации за звука на рекламите

По-строги регулации за звука на телевизионните реклами предлагат депутати от БСП. Те са внесли съответни промени в Закона за радиото и телевизията.


Вносителите припомнят, че въведените правила за ограничение за звука на рекламите не са прецизни. В момента в Закона има неясно понятие "сила на звука", за която няма дефиниция и не е ясно какво се разбира, когато СЕМ трябва да упражни контрол. Затова вносителите предлагат да се въведе измерване на три основни параметъра, на базата на които да се определя дали в програмата рекламата се излъчва с по-силен звук. 

Други внесени промени предвиждат да се забрани рекламата в детски предавания и новини, които са с времетраене до 30 минути. Предложението се прави с мотив да се намали въздействието на рекламата върху децата, които в детските предавания няма как да разграничат рекламните внушения от останалото съдържание. 

Настоява се също в текстовете да бъде записана забрана за реклама на наркотици. С предложения се променят и правилата за обновяване на СЕМ. Въвежда се изискване за професионален опит и задължително кандидатите за членове да имат единствено българско гражданство. 

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Еврокомисар Елжбета Биенковска и министърът на икономиката Емил Караниколов дават изявления след неформалния съвет по конкурентоспособност на ЕС в София.

Елжбета Биенковска: Цифровизацията и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места

Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството  Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..

публикувано на 01.02.18 в 16:47