Една от слабостите на Кольо Фичето

БНР Новини
Снимка: БГНЕС



И поръчители и извършители на пътното строителство у нас донесоха едно откритие в климатологията – че на територията на България има влага. На основата на това откритие обикновено нито магистрала, шосе или селски път не се завършва навреме или в обявените от началото финансови параметри. Понякога се намесва и археологията, но в отчетните документи по усвояването на парите причината е само във валежи, подпочвени води и непредвидени от мокрота свлачища. И така, поради тази непозната характеристика на времето у нас, строителството се оскъпява планомерно и явно предвидимо, като форсмажорни обстоятелства. В последните години само за досегашната магистрала „Струма” накрая се додадоха над 30 млн. лв., за „Марица” над 20, Не говорим за ремонтите след откриване. Тези пари са от бюджета и реално обезсилват търговете. И още един пример – за изграждането на последното трасе до Благоевград беше избран италиански консорциум, който изведнъж фалира. Та общо за последните пет години държавата, т.е. платилите данъците си българи, са надплатили на пътните строители над 90 млн. лв. поради липса на сухо време и произтичащата от това стабилност.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!