Комисията за защита на потребителите глоби онлайн търговци

Комисията за защита на потребителите глоби онлайн търговци, които не са изпълнили обещания за бързи или безплатни доставки. 

Сред най-често срещаните нелоялни практики при онлайн търговците са фалшивите намаления и неспазените уговорки за срока или цената на доставките, предупреждават от Комисията за защита на потребителите. Клиенти на онлайн-магазин за облекла са подали оплаквания, че покупките се бавят повече от месец, въпреки че в условията за доставката е посочен срок от пет работни дни. 
Електронен магазин е заблуждавал клиентите, че при пазаруване на стойност над 100 лева доставката е безплатна до всяка точка на страната. Потребителят е подал жалба след като за доставката е заплатил 25 лева. Друг онлайн търговец е подвеждал клиентите си с фалшиви отстъпки за козметика и хранителни добавки, като впоследствие ги е уведомявал, че складовата наличност на козметичния продукт е изчерпана и той може да бъде доставен на редовната му цена. 
Независимо че търговците са отстранили нередностите, на всеки от тях са наложени предвидените в закона санкции от 1 000 до 30 000 лева, които дружествата обжалват.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Еврокомисар Елжбета Биенковска и министърът на икономиката Емил Караниколов дават изявления след неформалния съвет по конкурентоспособност на ЕС в София.

Елжбета Биенковска: Цифровизацията и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места

Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството  Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..

публикувано на 01.02.18 в 16:47