Осигурени са допълнителни 10 локомотива за пътническите превози в БДЖ, съобщи министърът на транспорта Христо Алексиев. Машините са били налични, но не са използвани рационално и като резултат БДЖ е понесло загуби, уточни той:
Не са били добре организирани като график. Предишното ръководство не е било достатъчно добро в тази организация и затова е имало недостиг и затова са платени за транспортиране един 1 300 000 лева миналата година.
Междувременно станаха известни нови кадрови промени в системата на железниците. Съветът на директорите на Холдинг БДЖ освободи от длъжност управителите на "БДЖ- Пътнически превози" Димитър Костадинов и на "БДЖ- Товарни превози" Любомир Илиев. На тяхното място в дружествата са назначени Христо Иванов и Александър Александров.
Министър Алексиев обясни, че евентуални смени на ръководни служители в железницата ще зависят от индивидуалната работа на всеки.
Не става въпрос за реваншизъм или за каквото и да било. Просто, който не си върши работата, разбира се, че ще бъде сменен.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..