Очаква се делото да влезе в съда преди началото на лятната съдебна ваканция

Двама остават обвиняемите за трагедията на гара Хитрино

На подсъдимата скамейка ще застанат двамата машинисти на първия локомотив на дерайлиралия влак

| обновено на 13.05.17 в 18:55

Двама остават обвиняемите за трагедията на гара Хитрино. Миналия декември там избухнаха вагони-цистерни, при което загинаха седем души, а близо 30 бяха ранени. Наказателна отговорност ще се търси само от двамата машинисти, управлявали първия локомотив на влака - Димитър Михнев и Радослав Петков, обяви директорът на националното следствие Евгени Диков. Той посочи още, че до две седмици обвиненията на машинистите ще бъдат прецизирани, като се полагат всички усилия делото да влезе в Шуменския окръжен съд до началото на лятната съдебна ваканция. 

Според комплексната съдебна експертиза, основната причина за трагедията е високата скорост на влака, добави Диков, като коментира, че именно затова е имало ограничение на скоростта до 40 км/ч, което машинистите от първия локомотив са нарушили. Няма данни цистерните да са били претоварени, нито инцидентът да е предизвикан от инфраструктурен проблем: 
Тази ж.п. линия е строена преди години и се поддържа за нашите условия. Китайски и японски влакове въобще не биха могли да минат по нея и затова и е дадено това ограничения - в гарата да се влиза с 40 километра, а не с 80.
Експертизата и докладът на транспортното министерство са категорични, че причината за дерайлирането на влака е почти два пъти по-високата от разрешената скорост. Последвалата експлозия е следствие от това. Установено е било и че фирмата - собственик на влаковата композиция е  осигурявала време за почивка на машинистите и им осигурявала нормални условия на труд.  
Във връзка с разследваната възможност машинистите да са били заспали Евгени Диков обясни, че локомотивите са оборудвани с т. нар. "устройство за бдителност" с бутон за сигнализация, който, ако не се задейства на всеки 30 секунди, подава звуков сигнал в кабината, а после трябва да се задейства и автоматичната спирачка. В този случай нямаме това нещо, посочи Диков и добави:
Може би и рутината им е изиграла лоша шега, защото обикновено са минавали транзит през тази гара. Мисля, че няколко седмици преди това имат указания, че на тази гара трябва да спрат и да изчакат пътническия влак. Не им е за пръв път това минаване, но просто най-вероятно, пак казвам, поради рутината, която са имали отпреди, са решили да преминат
Отговорността на скоростта, с която се е движил влакът, е поделена между двамата машинисти, обясни още Следовател номер едно:
Те затова пътуват по двама в първия локомотив. Ако първо лице машинист не забележи сигнала на светофара или другите светлинни сигнали, вторият е длъжен да реагира. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Еврокомисар Елжбета Биенковска и министърът на икономиката Емил Караниколов дават изявления след неформалния съвет по конкурентоспособност на ЕС в София.

Елжбета Биенковска: Цифровизацията и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места

Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството  Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..

публикувано на 01.02.18 в 16:47