Гръцкото правителство връща градския транспорт в Солун на държавата. Прекратява монопола в автобусния транспорт и го поставя под държавен контрол.
Градските автобуси са единственият засега обществен транспорт, който се използва в Солун. Метро се строи повече от 10 години и вероятно още толкова трябват, за да се завърши.
В последните години стачките в градския транспорт в Солун превърнаха жителите на града, както и гостите, в заложници на неясните отношения между ръководството на компанията и министерството на транспорта.
Статутът на компанията за автобусен превоз в Солун е странен и непроменен от 60 години. Шофьорите на автобусите са и собственици на самите автобуси. Получават много високи заплати и бонуси, като същевременно се финансират и от държавата.
Правителството реши да премахне този монопол върху транспорта, като връща в държавна собственост градския транспорт без участието на частни лица. Единствено общините имат право да придобиват акции и то не повече от 20% общо. В управителния съвет на новата държавна компания влизат и кметове.
След масовата приватизация на държавни фирми в Гърция това е единственият случай, когато държавата си връща собствеността. Министърът на транспорта съобщи, че се запазват всички работни места, но с по-ниски заплати и без допълнителни възнаграждения. Жителите на Солун са доволни, че най-накрая ще се сложи ред в организацията и трафика на градския транспорт.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..