Повече от 100 трабанта от страната и чужбина дефилират във Велико Търново на деветото издание на „Трабантфест“.
С него се поставя началото на форумите на източногерманските автомобили в страната за тази година. Най-интересната част от парада на трабантите е пред общината, обясни организаторът Камен Парашкевов.
„Всеки си отваря трабантчето и започва да се фука кой какъв е, какво е направил. Хората се интересуват, радват се, гледат“, каза Парашкевов.
Великотърновецът Ивайло Антов има 78 трабанта и кандидатства за рекордите „Гинес“. На фестивала показва последната си придобивка - автомобил, който е произведен през 1990 г. и купен от Румъния преди месец.
„След 25 дена чакане трабантът дойде тук, без да съм го виждал“, каза Антов.
Най-старият автомобил, който идва за „Трабантфест“, е произведен през 1963 г., а най-новите са от 1991 година. Най-възрастният трабантаджия е 89-годишен русенец.
Да си трабантаджия е диагноза. От тази болест лечение няма, споделиха собственици на източногерманския автомобил.
„От 42 години съм шофьор. Все съм бил на „Трабант“. Тръпка. Постоянно се човъркаме. Имаме занимавка. Но няма да те остави на пътя“, заяви запален любител.
„Това си е една уникална кола! Има аеродинамика на тухла-четворка, ускорение на парен валяк, но това е цялата екзотика“, допълни негов колега.
„Железните мъже карат коли от картон“ и „най-голямата ни екстра е радиото“, шегуваха се участници във феста.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..