„Видяхме до голяма степен и говорене, изпразнено от съдържание, с изключение на някои съвсем конкретни, при това доста популистки изказвания. Червените политически линии, които бяха очертани от париите доста преди изборите, бяха удебелени и виждаме последиците от това в момента“, добави доц. Христов.
Той уточни, че в тази предизборна кампания, посланията са станали по-ясни.
„Политиците започнаха да разбират начина, по който трябва да говорят, така че да са близо до хората. Проблемът е, когато това говорене върви заедно с празнословие, а понякога и с лъжи. Комуникацията е усъвършенствана, но има път, който да се извърви по отношение на тази комуникация и идеологията. Разбира се, има политически сили, където идеология няма“, допълни експертът по комуникации.
По думите му, не е имало никаква изненада в комуникационното поведение, включително слогъните на политическите сили.
Именно комуникациите могат да бъдат двигател на големи промени в обществото и в бизнеса, каза доц. д-р Александър Христов.
„Фирмите много са напреднали в това отношение, политическите партии също – все повече и повече набират скорост, НПО-тата и медиите. Най-назад са обществените и държавните институции“.
От началото на учебната година започна нов курс по "Управление на кризи и кризисни комуникации" в Нов български университет, част от екипа е доц. Христов.
„Вчера посрещнахме първите си студенти и изглежда доста обнадеждаващо. Това не е единственият курс по кризисни комуникации. Тримата ще водим този курс, заедно с Любомир Аламанов и Даниел Киряков от Центъра за анализи и кризисни комуникации“, добави доц. д-р Александър Христов.
Какво още каза комуникаторът от ЦАКК за кризисните комуникации и бъдещето на PR в България, можете да чуете в интервюто на Катя Василева.