Чуйте първата част на „Контрапункт“ от 26 февруари 2014 година, която включва думите на Адес и откъси от негова музика
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Неговата втора опера „Бурята” по Шекспир получи „Грами” в категорията „Най-добър оперен запис”. Записът е на Дойче Грамофон, продуцент Джей Дейвид Сакс, спектакъл на Метрополитен опера, дирижира самият Томас Адес, в ролята на Просперо Саймън Кийнлисайд. Предпочитан баритон, който участва и в постановката на Ковънт Гардън, а и в най-новата засега композиция на Адес „Тотентанц”. Кариерата на британския композитор стремглаво се насочва към върховете с първата му камерна опера „Напудри лицето й” (Powder Her Face), която предизвиква фурор, но и скандализира „добрите английски нрави”. 24-годишният тогава Адес демонстрира пълна освободеност и липса на всякакви предубеждения към поп-музиката и популярната култура. Нещо повече, в симфоничната му творба Асайла (Asyla), която му носи най-престижната композиторска награда Гроумайър (тогава е 29-годишен!), особено впечатление на аудитория и критици прави третата част Ecstasio. Според собствените му думи, искал е да пресъздаде „атмосферата на голям нощен клуб, където хората танцуват и взимат дрога”. Асайла (Убежище”) е написана за Сър Саймън Ратл по времето, когато води Симфоничния оркестър на Бирмингам. Ратл играе ключова роля в творческия живот на Адес и когато по-късно оглавява Берлинската филхармония. „Контрапункт” следи и представя музика на Томас Адес повече от десетилетие, което композиторът прие като приятна изненада. В телефонен разговор той се отзова на интереса към най-различни сфери от живота и изкуството.