Германската служба за защита от картелни споразумения (Bundeskartellamt) е поискала от авиокомпанията "Дойче Луфтханза" (Deutsche Lufthansa AG) информация за нейната ценова политика след оплаквания от страна на клиентите за увеличаване на цените, съобщава "Уолстрийт Джърнъл", цитирайки изявление на федералната антимонополна организация от края на миналата седмица.
От авиокомпанията потвърдиха за преговори с антикартелната служба и заявиха, че тя е готова на пълно сътрудничество. След рухването на компанията Air Berlin PLC, която престана да осъществява полети след обявяването си в неплатежоспособност през това лято, има около 60 хиляди по-малко пътникоместа на ден, посочиха от "Луфтханза".
Говорител на авиокомпанията заяви, че "Луфтханза" не е повишавала цените на самолетните билети от повече от година насам. Поради липсата на капацитет по-евтините билети се разпродават доста по-рано, като само по-скъпите билети са на разположение на клиентите, опитващи резервации в по-кратки срокове, посочи той и долни, че това може да доведе някои клиенти до впечатлението, че цените са се увеличили.
Нискотарифното поделение на Lufthansa - Eurowings започна да осъществява полети на вътрешните линии с по-големи самолети и увеличи капацитета си за полети с 25 на сто. Увеличаване на капацитета има и при други две от поделенията на "Луфтханза" - Швейцарските и Австрийските авиолинии, посочи говорителят на немския въздухоплавателен гигант.
В същото време от Германската служба за защита от картелни споразумения заявиха, че ще проучат данните за цените на Lufthansa, преди да бъде взето решение, дали да започне разследване по този въпрос.