Чиста случайност е фактът, че седмица след Номинацията PRIXEUROPA за трансмедийния проект Да си паркираш колата в няколко двора, неговият артистичен резултат – игралната продукция в две части Да си паркираш колата в двора на Харвард е в ефира на БНР. Да се възползваме.
В тази игрална продукция всичко е наред и работи с пълна пара. Тя е една от най-дълго правените драматургични програми. Но преди всички останали авторът й Израел Хоровиц си е свършил работата толкова добре, толкова добре, че ни развърза ръцете, най-напред на режисьора Гаро Ашикян, а след това и на нас, авторите на дигиталния фичър в 71 аудиоснимки, посветен на нейното правене, да се развихрим в идеите, находките, проницателните наблюдения и обобщения. Без един толкова перфектно построен драматургичен пъзел, който се консумира на малки прозрения и малки крачки, целият ни трансмедиен проект щеше да се облегне на нещо нестабилно. От друга страна, именно благодарение на този мащабен аудио проект, съчетан с толкова много експлозии на визуална енергия, дизайнерски решения и целенасоченост в избора на стил, успях и успяхме да отидем навътре във всичките предимства на тази драматургия.
Браво, Израел. Твоят текст е не само академично изряден, но и невероятен от гледна точка на анти-академизма. Аз съм пестелива в суперлативите, но докато месеци наред работехме над радиоверсията и целия документално-дигитален свят, десетки пъти си помислих и изрекох думите: Пиесата е страхотна! Поздравявам те специално и за една от многобройните остроумни дреболии – тази, която набърка в действието и твоя син Адам Хоровиц заедно с неговото световноизвестно парче Heyladies. Аплодирам този елегантен скок от поколение в поколение с цялата идея на протегната с добродушие, закачка и ирония приятелска ръка.
И така, нека дадем и контекст на тази копродуцирана от БНР и Народния театър пиеса.
Пиесата на Израел Хоровиц и нейното правене станаха център на трансмедиен проект със заглавие Да си паркираш колата в няколко двора. Като съчетава 3 типа съдържание, разположено на 3 различни платформи, проектът разказва една история за правене на театър, в която артистичният факт е наблюдаван едновременно и като процес, и като продукт, и като поредица от истории с обрати. Дигитално документално аудио в 71 звукови снимки със заглавие Да си паркираш колата в двора на Харвард, БНР и НТ на bnr.bg, театрално представление на камерната сцена на Народния театър и радиодрама в 2 части, излъчена в ефир, взети като комбинация, реализират цялостния замисъл на трансмедията.
В неделя, 16 септември и следващата неделя, 23 септември, от 16.00 часа.