Австрийската бижутерийна компания "Сваровски" (Swarovski) се извини днес за това, че е "наранила чувствата" на китайския народ, след като нарече Хонконг отделна страна на сайта си и стана поредната луксозна марка, подложена на обстрел в Китай, предаде "Франс прес".
Извинението от бижутерийната компания идва ден, след като няколко други луксозни компании се извиниха за грешки при назоваването на полуавтономните градове Хонконг и Макао, както и на самоуправляващия се остров Тайван.
Хонконг се превърна в особено чувствителна тема за Пекин, след като от няколко месеца финансовият център е обхванат от продемократични протести, и международните марки попаднаха под кръстосан огън.
"Изключително съжаляваме за китайския народ, чиито чувства бяха наранени", се посочва в публикуваното днес комюнике на компанията.
"Сваровски" подчертава, че иска да продължи да изгражда хармонично общество с народа на Китай.
Австрийската бижутерийна компания се сблъска с гнева на социалните мрежи, въпреки че обеща "да опита всичко възможно, за да поправи грешките в най-кратък срок".
"Повече няма да го купувам. Няма лично предпочитание, което да стои пред националния суверенитет", написа един потребител в "китайския "Туитър" - мрежата "Вейбо" (Weibo).
"Тези чуждестранни марки винаги твърдят, че твърдо подкрепят суверенитетa на Китай и териториалната цялост на страната. Ако наистина го мислят, подобно нещо нямаше да се случи", написа друг потребител.
"Живанши" (Givenchy), "Коуч" (Coach) и "Версаче" (Versace) трябваше да поднесат извиненията си заради пускането в продажба на тениски, които са определени като публично оскърбление към суверенитета на Китай, тъй като намекват, че Тайван и Хонконг не са част от страната.
"Версаче" се озова в обсега на бурята заради тениска, която представя списък от градове, следвани от името на страната с главни букви - например "Париж-ФРАНЦИЯ" и "Шанхай-КИТАЙ", коментира "Франс прес".
Злополучното е, че наименованието "Хонконг" е последвано от "ХОНКОНГ" с главни букви, въпреки че бившата британска колония е част от Китай от 1997 година.
"Живанши" и "Коуч" на свой ред попаднаха под обстрел заради подобни оскърбления: тениски, които оставят впечатлението, че Хонконг, както и Тайван са независими територии.
Трите марки трябваше да се извинят, уверявайки че въпросните модели са изтеглени от продажба.