"Фейсбук" се съгласи да плати 40 милиона долара на рекламодатели, според които социалната мрежа е "раздула" времето, в което потребителите са гледали видео реклами в платформата, предаде "Асошиейтед прес".
Калифорнийското издание "Мъркюри нюз" информира, че в съдебното споразумение "Фейсбук" приема, че е допуснала нарушения.
Рекламодатели започнаха дело срещу "Фейсбук" през 2016 година заради измерването на времето, за което потребителите гледат публикувани в социалната мрежа видео реклами. Според съдебното решение времето е раздуто с до 900 процента, а това е помогнало на мрежата да убеди рекламодателите да купуват неговите услуги за видео реклама.
"Фейсбук" публично призна грешка във формулата.
Компанията обаче отхвърли твърденията, че инженерите й са знаели за проблемите повече от година и не са направили нищо.