Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Мудис" понижи кредитния рейтинг на "Боинг" заради задълбочаващите се проблеми със 737 MAX

Агенция "Мудис" понижи дълговия рейтинг на "Боинг" (Boeing Co.) и заяви, че вижда дългосрочен риск за репутацията на компанията след плановете да бъде прекратено от януари догодина производството на най-продавания ѝ пътнически самолет 737 MAX.

Може да се наложи допълнително понижаване на корпоративния кредитен рейтинг, ако принудителното приземяване на този модел продължи и през втората половина на 2020 година, особено ако оторизираните авиационни власти идентифицират и някакъв друг компонент от системата за управление на полетите на 737 MAX, който изисква актуализиране, допълни "Мудис", цитирана от Ройтерс.

Рейтинговата агенция обаче запази своя кредитен рейтинг по отношение на инвестиционния клас на дълга на "Боинг", визирайки ликвидността на компанията, финансовата ѝ гъвкавост  и доминиращото положение на пазара.

Решението на "Мудис" е факт, след като в понеделник "Боиг" обяви, че ще спре производството на своите джетове 737 MAX през януари 2020 година в резултат на очакванията, че заземяването на този самолетен модел по целия свят, което е факт от март насам в резултат на двете фатални катастрофи в Етиопия и Индонезия, ще продължи и през следващата година.

Агенцията понижи основния необезпечен и краткосрочния дългове рейтинг на компанията съответно до "A3" от "A2" и до "Prime-2" от "Prime-1". Трябва да се има предвид, че при корпоративен рейтинг "Prime-2" дадена компания продължава да има силна способност да погасява краткосрочните си задължения по дълга, докато рейтингът "Prime-1" означава, че съответната компания имат превъзходна способност да погасява своите задължения.

Кредитната агенция също така заяви, че няма да повиши своята оценка, докато самолетите 737 MAX не се завърнат напълно в експлоатация и не бъде изчислено негативното финансовото въздействие от тяхното принудително заземяване.

Рейтинговата агенция визира и нарастващите разходи на "Боинг" поради това заземяване и спирането на производството, включително и постоянната финансова подкрепа на много доставчици, авиокомпании и лизингодатели, което настояват за компенсации.

Във вторник пък агенция "Фич" потвърди своите рейтингите на "Боинг" на нива "A" и "F1", както и "отрицателните" перспективи пред тях.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени