Eмисия новини
от 20.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Хюндай спира работа в Южна Корея заради проблеми с доставките на части от Китай в следствие на коронавируса

Снимка: ЕПА/БГНЕС

"Хюндай" (Hyundai Motor) заяви, че ще спре производството си в Южна Корея, където е най-голямата производствена база на автомобилния гигант, превръщайки се в първият основен производител на автомобили извън Китай, направил това с оглед на проблеми с доставките на китайски части в резултат на епидемията от коронавирус.

Много световни автомобилни производители, включително американските Tesla и Ford, френския PSA Peugeot Citroen и японските Nissan и Honda Motor, вече спряха някои от заводите си в Китай през тази седмица в съответствие с правителствените насоки.

Грипоподобният коронавирус вече уби над 420 души и се е разпространи от Китай до още близо две дузина държави, предизвиквайки опасения за глобалния икономически растеж и причини сериозни трудове на световните финансови пазари.

В понеделник основният индекс на борсата в Шанхай - Shanghai Composite се срина с над 7%, изтривайки по този начин близо 400 млрд. долара от пазарната капитализация на търгуваните компании. По време на търговията във вторник обаче Shanghai Composite нарасна с 1,34%, парирайки част от вчерашните огромни загуби.

Решението на компанията Хюндай да изключи монтажните линии у дома (в Южна Корея) може да забави възстановяването ѝ от спада в продажбите.

"Хюндай" вече спря производството на популярния си модел Palisade през уикенда поради недостиг на компоненти от Китай.

Повечето южнокорейски фабрики на "Хюндай" ще бъдат напълно неактивни от 7-и февруари, като се очаква някои от производствени линии да възобновят работа на 11-ти или 12-ти февруари, заяви анонимен служител на компанията през агенция Ройтерс.

Hyundai и свързаният с нея друг автомобилен гигант Kia Motors представляват заедно петият по-големина автомобилен производител в света. Те обаче нямат политика да държат на склад големи запаси от части, които се произвеждат в Китай, заяви Лий Ханг-Коо, старши изследовател в Корейския институт за индустриална икономика и търговия.

"Hyundai и Kia могат да се окажат по-сериозно засегнати, тъй като са склонни да внасят повече части от Китай, отколкото други световни производители на автомобили“, допълни той. Зависимостта на Hyundai от Китай нарасна рязко, тъй като преди няколко години южнокорейската компания изгради огромен производствен капацитет в страната, когато нейния бизнес там процъфтяваше.

Hyundai има седем фабрики в Южна Корея, обслужващи местния пазар и САЩ, Европа, Близкия изток и други страни. Производството на Hyundai у дома представлява около 40% от световната му продукция.

През 2019-а година Южна Корея е внесла автомобилни части на стойност 1,56 млрд. долара спрямо внос за 1,47 млрд. долара през 2018-а година, показват търговските данни на страната.

Междувременно голямата японска търговска компания Mitsui & Co също предупреди, че епидемията от коронавирус може да забави производствените дейности в автомобилните и в други сектори.


Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от

Най-четени