Доставките, направени от Tesla China, спаднаха през януари с 11,5% в сравнение със същия месец през 2019 г., съобщи компанията в понеделник, посочвайки като причина епидемията от коронавирус.
Американската компания за електромобили добави, че и нейните доставки през февруари също ще бъдат по-ниски, но подчерта, че резултатите са "задоволителни" въпреки разпространението на коронавирус, който досега уби над 900 души в Китай.
В понеделник заводът Gigafactory 3 на Tesla рестартира операциите си в Шанхай, след като беше в принудителна почивка заедно с други автомобилни производители в страната.
Немският автомобилен гигант "Фолксваген" (Volkswagen AG) пък обяви през уикенда, че отново отлага производството в някои от заводите си в Китай заради вирусната епидемия.
Компанията Saic Volkswagen - съвместно предприятие между немския производител на автомобили и китайската SAIC Motor Corp. - отложи подновяване на производството в своите заводи до 17 февруари, съобщиха от "Фолксваген". Само един от заводите в Шанхай ще рестартира дейността си по-рано - на 10-ти февруари.
Компанията FAW-Volkswagen - съвместно предприятие между FAW Group и Volkswagen - ще възобнови производството си в Китай на 10-ти февруари, с изключение на завода в Тиендзин, който ще възобнови работа една седмица по-късно.
"Работим усилено, за да се върнем към нормалните производствени процеси, изправяйки се пред предизвикателства поради възобновяването на веригите за доставки в цялата страна, както и ограничените възможности за пътуване за нашите производствени служители", заявиха от "Фолксваген".
Китайското предприетия на BMW пък планира да поднови производството на 17-и февруари. Daimler планира да възстанови производството на пътнически автомобили в завода си в Пекин на 10-и февруари.
Преди дни Fiat Chrysler пък посочи, че прекъсването на доставките на части може да застраши производството в един от европейските заводи в рамките на две до четири седмици.
Ford Motor също планира да възобнови производството на 10-и февруари във фабриките си в Чунцин и Ханджоу със съвместния си партньор Chongqing Changan Automobile.
General Motors смят да рестартира производството в Китай на 15-и февруари.
Honda очаква да рестартира трите си завода в Ухан, в който оперира с местната Dongfeng Motor Group, на 13-ти февруари. Honda също така заяви, че няма проблеми с веригата за доставки, които да възпрепятстват производството.
Hyundai Motor и сестринската фирма Kia Motors постепенно ще увеличат производството в Южна Корея от 11-ти февруари.
Nissan Motor пък временно ще спре производството в завода си в Кюшу, Южна Япония, съобщава днес финансовото издание Nikkei. Nissan обмисля да рестартира производството в китайското си предприятие с Dongfeng някъде след 10 февруари, докато производството в областта Хубей, която е огнището на вирусната зараза, ще започне след 14-ти февруари.
PSA Peugeot Citroen смята, че трите му завода в град Ухан ще останат затворени до 14 февруари.
Renault посочи, че южнокорейското поделение RSM ще спре производството си в град Бусан за четири дни, в сила от 11-ти февруари, поради прекъсвания на веригата за доставки.
Suzuki Motor Corp обмисля да снабдява с компоненти за своите автомобили извън Китай, тъй като вирусната епидемия заплашва да наруши производството на компанията в най-големия ѝ пазар - Индия.
Toyota Motor пък удължи спирането на своите фабрики в Китай до 16 февруари. Японският автомобилен производител управлява 12 фабрики за автомобили и части в региони като северния град Тиендзин и южната провинция Гуандун.
Междувременно беше наложена забрана в Шънджън на важният доставчик за Apple - компанията Foxconn - да възобнови операциите си заради страховете относно коронавируса.