Компанията Coca-Cola обяви в петък, че е предприела структурни промени в бизнеса на компанията, за да се позиционира по-добре на бързо променящия се пазар, включително да направи и "доброволни и принудителни" съкращения на персонала.
Като част от новата стратегия Coca-Cola създаде програма за доброволно си разделяне с 4000 свои служители в Съединените щати и Канада, за да намали до минимум въздействието на промените, като даде възможност на освободените работници да получат на раздяла пакет от помощи. Програмата ще струва между 350 и 550 милиона долара, се казва в съобщението на световната компания за безалкохолни напитки.
"Промените в нашия оперативен модел ще изместят нашия маркетинг, за да постигнем по-голям растеж и да поставим изпълнението по-близо до клиентите и потребителите, като същевременно дават приоритет на портфолио от силни марки и дисциплинирана иновационна рамка. Докато прилагаме тези промени, ние продължаваме да развиваме нашата организация, което ще включва значителни промени в структурата на работната ни сила“, обясни главният изпълнителен директор на Coca-Cola Джеймс Куинси.