Френската държава е готова да помогне на компанията Eurostar, чийто бизнес е силно засегнат от ограниченията за пътуване заради коронавирусната пандемия.
В тази връзка се водят преговори с британското правителство по въпроса, заяви в четвъртък френският транспортен министър Жан-Батист Джебари по време на парламентарно изслушване, съобщава Ройтерс.
Eurostar управлява железопътните линии от Лондон до Париж и от Лондон до Брюксел, които минават в тунела под Ламанша.
Междувременно компанията призова правителството на Обединеното кралство да ѝ окаже същата финансова подкрепа, каквато предоставя на принудително приземените авиокомпании в страната, тъй като Eurostar се опасява от възможен финансов колапс, съобщава Франсе прес.
Кристоф Фанише, старши изпълнителен директор на SNCF, френската държавна железница и частен собственик на Eurostar, заяви, че базираната в Лондон компания е в "много критично" състояние след колапс на пътуванията между Великобритания и европейския континент.
"Ние сме насърчени от заемите, гарантирани от британското правителство, които са отпуснати на авиокомпаниите, и отново ще поискаме този вид подкрепа да бъде предоставена на международната високоскоростна железопътна линия, която е силно засегната от пандемията", се посочва в изявление на Eurostar.
"Без допълнително финансиране от правителството съществува реален риск за оцеляването на Eurostar, "зелената врата" към Европа, тъй като настоящата ситуация е много сериозна", добави компанията, визирайки по-ниските вредни емисии на влаковете в сравнение с тези на самолетите.
Eurostar е 55 процента собственост на SNCF, 30 процента на канадския управляващ фонд CDPQ, 10 процента на базирания във Великобритания фонд Hermes Infrastructure и 5 процента на белгийската железопътна SNCB.
Британски бизнес лидери се присъединиха към този призива към британското правителство да спаси финансово Eurostar.
В писмо преди дни, изпратено до британския финансов министър Риши Сунак, лобистката група London First заяви, че Eurostar се нуждае от "бързи действия, за да защити бъдещето си" или в противен случай това ще навреди допълнително на британските икономически и екологични цели, които си поставят управляващите.
Подписано от 25 ръководители и учени, писмото призовава Министерството на финансите и Министерството на транспорта на Великобритания да не позволяват на Eurostar да рухне.
"Ако се позволи на този жизнеспособен бизнес да попадне между пукнатините на държавната подкрепа - нито авиокомпания, нито вътрешна железопътна линия - нашето икономическо възстановяване може да бъде увредено".
През миналата седмица Кристоф Фанише заяви, че броят на пътниците в Eurostar е спаднал с цели 85% през 2020 г. в сравнение с предходната година и компанията се нуждае от допълнителни пари, за да се предотврати нейния колапс.
Той добави, че проблемът за Eurostar е, че британското правителство възприема компанията като френски, а френските власти като британска, което означава, че е било трудно да се осигурят парични средства за нейното спасяване.