Продажбите на дребно в Германия нараснаха през февруари по-малко от очакваното след техен солиден спад през предишните два месеца, като по-слабите данни могат да се обяснят с продължаващия Covid локдаун в страната, при който значителна част от обектите за търговия на дребно остават затворени от 16-и декември 2020 г. насам.
Това показват данни на официалната статистика Destatis, оповестени в четвъртък, като продължаващо затягане на противоепидемичните мерки и през април предполага, че потребителската активност ще продължава да бъде слаба и в началото на второто тримесечие.
Продажбите на дребно се повишиха през февруари са пръв път от три месеца насам, но с едва 1,2%, докато очакванията на финансовите пазари бяха за техен по-силен отскок с 2,0%. Това слабо повишение следва силните спадове в търговията на дребно през януари с 6,5% и с цели 9,1% през декември 2020 г.
Графика на продажбите на дребно на месечна база
Спрямо февруари 2020 г., месец преди избухването на коронавирусната пандемия в Германия, продажбите на дребно се понижиха през втория месец на 2021 г. с 9,0% след спад с 9,3% на годишна база през януари и очаквания за по-скромно понижение с 5 на сто.
Продажбите на дребно на хранителни стоки се понижиха през февруари с 1,6% спрямо годината по-рано, докато продажбите на нехранителни продукти отбелязаха спад с цели 13,8 на сто.
Продажбите на текстил, облекло, обувки и кожени изделия се срина със 73,7% спрямо февруари 2020 г., продажбите в универсалните магазини се свиха с 42,1%, докато търговията със стоки за обзавеждане, домакински уреди и строителни материали се понижи с 34,1 на сто.
Оборотът при търговията на дребно пък се сви през февруари 2021 г. с 5,4% спрямо година по-рано.