Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Еърбъс" достави първия си самолет A350, сглобен в китайския завод на компанията

Снимка: ЕПА/БГНЕС

В сряда "Еърбъс" (Airbus) достави на авиопревозвача China Eastern Airlines първия широкофюзелажен самолет A350, произведен от крайната поточна линия на компанията в Тиендзин, като това допълнително ще укрепи индустриалното присъствие на европейския самолетостроителен гигант в Китай в сравнение с неговия американски конкурент "Боинг" (Boeing Co.), съобщава Ройтерс.

Довършителната работа по самолета A350 в завода в Тиендзин включва монтаж на кабина, боядисване, производствен полетен тест и самолетна доставка, се посочва в изявление на "Еърбъс".

Чуждестранните медии нямаха право да присъстват на събитието в завода в Тиендзин.

"Еърбъс" се оказа по-агресивна компания от "Боинг" по отношение на преместването на части от производствения си процес в Китай с надеждата да увеличи своя дял от продажбите на най-големия световен пазар за нови самолети.

За тази година Airbus очаква доставката на общо пет самолета A350, излезли от китайския завод.

През 2008 г. Тиендзин стана първата финална поточна линия на компанията за самолета A320 с тесен корпус извън Европа, а през 2017 г. се превърна в съоръжение за завършване и доставка на модела A330.

От своя страна "Боинг" изчака до декември 2018 г., за да отвори първия си завод за окончателно сглобяване в Китай на модела 737 MAX. Три месеца по-късно обаче този модел беше приземен принудително по целя свят след две ужасни катастрофи със 737 MAX, като неговото завръщане в експлоатация все още не е одобрено от китайския авиационен регулатор.

"Еърбъс" увеличава пазарния си дял в Китай, тъй като вътрешният туристически пазар се възстанови до нивата от преди коронавирусната криза, докато "Боинг" все още се бори с китайското решение относно 737 MAX и липсата на поръчки на фона на по-всеобхватно напрежение между САЩ и Китай.

През миналата година "Еърбъс" достави 99 самолета за Китай и още 64 през първата половина тази година въпреки глобалната пандемия, като това стана в период, когато китайските авиокомпании използваха свързаните с Covid-19 гранични ограничения като оправдание, за да отложат някои доставки от чужбина.

Към края на юни клиенти в Азиатско-Тихоокеанския регион имат неизпълнени поръчки за 123 самолета A350, показват последните данни от европейския производител на самолети.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна