Преди малко повече от седмица агенцията Strategy Analytics сподели данни, че през втората четвърт на 2021 година китайската марка Xiaomi е изместила Samsung от първото място за най-много продадени смарт телефони в Европа.
Според маркетинговите анализатори Canalys през второто тримесечие на тази година продажбите на Xiaomi са скочили с 83%.
По данни на маркетинговата агенция Counterpoint Reasearch през юни китайската марка Xiaomi е държала 17.1% от световните продажби, докато дяловете на Samsung и Apple се равняват - респективно на 15.7% и на 14.3%.
Какво се случи в топ 3 на световния пазар по-рано през 2021 година
Във второто тримесечие на 2021 година първото място бе заемано от южнокорейския гигант Samsung с 19% от пазара (растеж на предлагането с 15%). Apple за този период е бил 14%, а предлагането на продуктите й се е повишило само с 1%.
Може би за някои ще бъде изненада, но в световния топ 5 през второто тримесечие на 2021 година попадат и китайските марки Vivo и Oppo - с по 10% всяка (съответно с 28% и с 27%).
С какво Xiaomi успяват
Очевидно Xiaomi успява по-ефективно да запълни празнината, оставена след отсъствието на Huawei сред топ производителите на смарт телефони.
След като бе представен по-рано тази година модела Mi 11 Ultra - премиум смартфон - с цена от 5999 юана (928 американски долара), стана ясна каква е следващата цел на Xiaomi - пробив във високия клас. В същото време компанията пусна и първия си сгъваем смартфон - Mi Mix Fold, който може да бъде закупен за 9,999 юана (или около 1547 американски долара).
Припомняме, че всокотехнологичната корпорация е основана през едва през април 2010 година с централа в Пекин. В края на декември 2020 година пазарната й капитализация за първи път надхвърли 100 млрд. долара.
Любопитен факт е, че марката вече има официален магазин в България, който се намира в един от големите търговски центрове в столицата.