Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Майкрософт“: Комбинацията от работа в офиса и от разстояние е новата реалност

Снимка: Microsoft

Хибридният модел на работа, представляващ комбинация между работа от разстояние и от офиса, е новата бизнес реалност, показва проучване, цитирано от „Майкрософт“ (Microsoft).

Повече от 70% от служителите искат да запазят възможността си да работят от разстояние, а 66% от хората, които взимат бизнес решения, планират да реорганизират физическото офис пространство, за да отговаря по-добре на нуждите на хибридната работна среда, сочат резултатите от проучването.

Данните показват, че повече от 65% от служителите не прекарват достатъчно време заедно с членовете на екипите си.

Това води след себе си още пречки пред работодателите и създава „хибриден парадокс“.

Според проучването на Gartner 39% от служителите са готови да напуснат, ако работодателят настоява да се върнат в офиса в пълен състав.

Бъдещето на труда след пандемията ще се определя от гъвкавостта и хибридния модел на работа. Очакванията са служителите да станат още по-адаптивни, като голяма част от тях вече заявяват желание офисите да бъдат по-подходящи за хибридния модел на работа, посочва „Майкрософт“.

Според компанията работната седмица и работният ден са значително променени, а не са стандартните 5 дни в седмицата с работно време от 9 до 17ч.

„Успешната работа е в осигуряването на високо ниво на свързаност, достъп до информацията, от която се нуждаят, навсякъде и по всяко време“.

Както всяко нещо, така и хибридния модел на работа има своите предизвикателства, свързани с комуникацията, връзката между членовете на екипа, събранията и т.н., посочва компанията „Майкрософт“, която предлага свои решения за подобряване на работата от разстояние с различни иновативни идеи и услуги.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна