Eмисия новини
от 07.00 часа

Учени от Орегон: Канабиноиди предотвратяват Covid-19

Шамва, Зимбабве: Работник окопава в разсадник на Voedsel Cannabis - компанията е една от малкото, на които законно е разрешено да отглеждат реколта от растението за износ.

Съединения в канабиса могат да противодействат на инфекциите, причинени от коронавирус, твърди ново проучване на екип учени от Държавния университет в Орегон, цитирано от БГНЕС.

Проучването, наречено "Канабиноидите блокират клетъчното навлизане на SARS-CoV-2 и нововъзникващите варианти", е публикувано в „Journal of Natural Products“.

Изследването се отнася за две съединения на конопа - канабигеролова киселина или CBGA и канабидиолова киселина или CBDA, за които се твърди, че са способни да се свързват с шиповия протеин на SARS-CoV-2 и да спират навлизането на вируса в човешките клетки.

Изследователите твърдят, че "перорално биодостъпни и с дълга история на безопасна употреба от човека, тези канабиноиди, изолирани или в екстракти от растението, имат потенциал да предотвратяват, както и да лекуват инфекция със SARS-CoV-2".

Ефектът на съединенията срещу Алфа и Бета вариантите на Covid-19 е тестван от учените в лаборатория, като изследването не е включвало даването на съединенията на хора или сравняване на степента на инфекция при тези, които използват веществата, с тези, които не ги използват.

Ричард ван Бримен, един от ръководителите на екипа учени от университета в Орегон, казва: "Нашите данни показват, че CBDA и CBGA са ефективни срещу двата варианта, които разгледахме, и се надяваме, че тази тенденция ще се разпростре и върху други съществуващи и бъдещи варианти".

Изследването се провежда на фона на продължаващото разпространение на варианта Омикрон на коронавируса по целия свят.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.

Горещи теми