Продажбите на дребно се увеличиха в Германия през февруари с 0,3% спрямо предходния месец, но при очаквания за повишение с 0,5 на сто.
След като търговският оборот спадна през декември 2021 г., търговията на дребно се възстанови през първите два месеци на 2022 г., въпреки че т. нар. "2G" регламент, който ограничава достъпа до магазини, все още се прилагаше по това време, посочи немската статистика Destatis.
Продажбите на хранителни стоки останаха през февруари почти непроменени спрямо януари, докато продажбите на нехранителни стоки нараснаха с 0,9%, като тези в универсалните магазини скочиха с цели 8,4%, а онлайн продажбите и продажбите по пощата нараснаха с 1,8%. От друга страна, продажбите на текстил, облекло, обувки и кожени изделия намаляха с 0,6 на сто.
Спрямо година по-рано продажбите на дребно през февруари се увеличиха със 7% след смок с 10,3% през януари. Продажбите на хранителни стоки се повишиха спрямо февруари 2021 г. с 5,1%, а на нехранителните стоки - с 16,2 на сто.
След календарна и сезонна корекция, оборотът на дребно в реално изражение е нараснал с 4,4% през февруари 2022 г. спрямо февруари 2020 г. - точно преди началото на коронавирусната пандемия, посочва Destatis.
Данните за първите два месеца на годината представляват положителна индикация, че вътрешното търсене в Германия все още продължава да бъде относително стабилно, но не е ясно как ще се развият нещата през следващите месеци с оглед на рязкото повишаване на инфлацията заради високите енергийни цени и войната в Украйна.