Приходите от интернет реклами в Съединените щати нараснаха през 2021 г. с цели 35,4%, съобщи във вторник "Бюрото за интерактивна реклама" на САЩ (Interactive Advertising Bureau, или IAB).
Според проучването на IAB компаниите са похарчили около 189 милиарда долара за дигитални реклами през 2021 г.
Това представлява най-солидния ръст на интернет рекламата в САЩ от 2006 г. насам, показват данните, публикувани на уебсайта на групата за търговия с онлайн реклами. Покачването се дължи в най-голяма степен на общия растеж на дигиталния пазар, се твърди в доклада.
"Тъй като времето, отделено от потребителите, както и вниманието към цифровите медийни канали, продължават да нарастват, те биват последвани от разходите за реклама, разпределени за цифровите медии, особено за цифровото видео (включително CTV/OTT), цифровото аудио, социалните медии и търсенето", се посочва в доклада на IAB.
Ръстът е в съответствие със скорошно проучване на Harvard Business School, поръчано от IAB, което показва, че интернет икономиката е нараснала седем пъти по-бързо от американската икономика през последните четири години и сега представлява 12% от БВП на САЩ.
Дигиталното видео продължава да бъде един от най-бързо развиващите се канали, нараствайки през 2021 г. с 50,8% спрямо година по-рано и с общи приходи за 39,5 милиарда долара.
Цифровото аудио пък отбеляза най-високия ръст на годишна база с 57,9%, достигайки приходи за 4,9 милиарда долара.
Рекламата в социалните медии нарасна с 39,3% до 57,7 милиарда долара, тъй като потребителите продължават да се ангажират с Meta платформите, Snapchat, TikTok и Twitter.
Докато приходите от интернет търсенето също нараснаха значително през 2021 г. (с 32,8%), тяхното повишение не е толкова силно, колкото в други области, което доведе до леко намаляване на дела на общите приходи (намаляване с 0,8 процентни пункта).