Amazon е предложила да се въздържа от използване на данни на продавачи за собствения си конкурентен бизнес на дребно и да повиши видимостта на конкурентни продукти на своята платформа, съобщиха в четвъртък регулаторните органи на ЕС, като целта на тези отстъпки е да се предотврати евентуална солидна глоба по течащите антомонополни разследвания на технологичната компания, съобщава Ройтерс.
Американският гигант в онлайн търговия на дребно предложи да третира продавачите еднакво, когато класира офертите си в т.нар. "кутия за купуване: (buy box) на своя уебсайт и която генерира по-голямата част от продажбите му.
На продавачите също така ще бъде позволено да изберат своя собствена компания за логистика и услуги за доставка вместо конкурентните логистични услуги на Amazon.
Европейската комисия отбеляза, че конкурентите на Amazon и нейните клиенти трябва до 9 септември да предоставят обратна връзка за предложението на технологичния гигант, преди да реши дали да приеме офертата и да прекрати двете си разследвания.
Amazon, която рискува глоба до 10% от глобалния си оборот, ако бъде призната за виновна в нарушаване на правилата на ЕС, заяви, че въпреки че не е съгласна с някои от заключенията на Комисията, тя се е ангажирала конструктивно с европейския надзор на конкуренцията.
През 2020 г. ЕК обвини Amazon, че е използвал своята големина, мощност и данни, за да прокара собствените си продукти и да получи нечестно предимство пред конкурентни търговци, които продават на нейната онлайн платформа.