Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Eni планира втора LNG платформа край Мозамбик, докато Европа търси алетернативен природен газ

Платформа Coral-Sul FLNG за втечен газ
Снимка: eni.com

Италианската енергиен гигант Eni SpA планира втори кораб-платформа за производство на втечнен природен газ край брега на Мозамбик, който може да бъде построен за по-малко от четири години, за да помогне на Европа да разнообрази доставките на горивото, заяви изпълнителният директор на компанията, предаде агенция Блумбърг.

Потенциалният проект на италианския производител на петрол и газ ще допълни неговата платформа Coral-Sul FLNG на стойност 7 млрд. долара, закотвена край северното крайбрежие на Мозамбик, която е планирана да започне да изнася горивото още тази година. Ако Eni реши да продължи с проекта до началото на 2023 г., производството може да започне дори преди наземния проект на френската TotalEnergies SE за 20 млрд. долара, който внезапно спря строителството миналата година поради проблеми със сигурността.

Европейските държави търсят нови енергийни източници след нахлуването на Русия в Украйна, което доведе до скок на цените на газа за блока повече от четири пъти спрямо нивата преди година. За Мозамбик втора плаваща платформа за износ на втечнен природен газ би помогнала за увеличаване на износа на газ, забавен от множество отлагания.

"Това е страхотна възможност да развие своите ресурси и да донесе значителни приходи“, каза Гуидо Бруско, главен оперативен директор на природните ресурси на Eni, в онлайн интервю за Блумбърг. "Това също е чудесна възможност за Европа да диверсифицира своите доставки. В този контекст, проект, който може да бъде изпълнен за по-малко от четири години, има огромен прозорец с възможности".

Преди да вземе окончателно инвестиционно решение, компанията ще трябва да се съгласи с партньори, включително ExxonMobil Corp., China National Petroleum Corp. и държавната Empresa Nacional de Hidrocarbonetos в Мозамбик. Eni отговаря за офшорни проекти, а ExxonMobil отговаря за активите на сушата.

Платформа Coral-Sul спазва графика за първи износ тази година въпреки изоставането във веригата на доставки, причинено от пандемията. Разположена на повече от 50 километра от брега, тя също така не беше засегнат от бунт, свързан с Ислямска държава, което накара френската TotalEnergies да замрази миналата година работа по свой проект на сушата, който се планира да има почти четири пъти по-голям капацитет от плаващия кораб за втечен газ.

"Вярвам, че за да се разработят напълно значителните газови ресурси на Мозамбик, правилното решение е да се премине към концепция както на сушата, така и на офшорна концепция“, отбеляза Бруско.

От решаващо значение е да се действа бързо, тъй като търсенето на плаващи платформи за втечнен природен газ и материалите, необходими за изграждането им, ще се увеличат, каза Бруско. "В настоящата ситуация времето е от съществено значение", добави той.


По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!