Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ръст на ежедневните потребители на Twitter под ръководството на компанията от Мъск

Снимка: Алами/Ройтерс

Броят на ежедневните активни потребители на Twitter се увеличава с рекордни темпове, откакто Илон Мъск придоби платформата за социални медии преди близо две седмици, съобщава американският уебсайт за технологични новини The Verge.

Глобалният монетизиран дневен потребителски растеж (mDAU) на платформата, собствен уникален показател на компанията за проследяване на нейната аудитория, скочи с над 20%, като пазарът в Съединените щати се разшири още повече през изминалата седмица, според документ на Twitter, видян от уебсайта The Verge. Twitter добави над 15 милиона mDAU от края на второто тримесечие, отбелязва още новинарската компания.

Едни от най-големите промени под ръководството на Мъск бяха корекциите на проверката на услугата Twitter Blue, която ще стане достъпна за всеки, който желае да плаща по $ 7,99 на месец. Мъск също така обяви големи съкращения, като в същото време прехвърли част от персонала на Tesla към Twitter.

Twitter спря търговията на Нюйоркската фондова борса на 28 октомври, ден след финализирането на придобиването на компанията. След промените на Мъск обаче редица компании спряха платената реклама в Twitter, докато ситуацията относно политиката за "свободата на словото" не бъде изяснена.

В имейл, изпратен в понеделник до някои рекламодатели, видян от "Файненшъл таймс", Twitter посочва, че ръстът на неговите активни дневни потребители с възможност за приходи (mDAUs) е достигнал "рекордни върхове" през миналата седмица, ускорявайки се до 20 процента от 15 процента през второто тримесечие.

Откакто приключи второто тримесечие на 30 юни, компанията добави повече от 15 милиона монетизирани ежедневни активни потребители, "преминавайки границата от четвърт милиард", се казва още в имейла. Twitter отчете 237,8 милиона mDAUs, което е почти 17% повече на годишна база през второто тримесечие.

В понеделник Мъск написа на платформата: "Използването на Twitter е най-голямо за всички времена. Само се надявам сървърите да не се стопят!"

Информацията идва в момент, когато Мъск се опитва да опровергае опасенията, че потребителите може да са избягали от платформата след нейното закупуване, въпреки обещанията на няколко известни личности да се преместят другаде и нарастването на броя на потребителите в  алтернатива на Twitter -  Mastodon.

Мъск е изправен пред битка да убеди големи марки като General Motors, Mondelez, Carlsberg, United Airlines, Volkswagen и General Mills да възобновят рекламата, като Twitter разчита на реклами за по-голямата част от приходите си.

Компаниите спряха маркетинга поради опасения, че Мъск, който се самоопределя като "абсолютист на свободата на словото", ще отслаби модерирането на съдържанието и ще премахне постоянните забрани за нарушения.

Twitter също така каза в имейла, че рекламодателите от известни марки "вече ще имат допълнителен "Официален" етикет под името си при повторното стартиране на Twitter Blue тази седмица (в сряда)“, според имейла, видян от "Файненшъл таймс".



По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна