Социалната медия "X", известен преди като Twitter, официално оттегли известното си синьо-бяло лого на птица в мобилното приложение на компанията, съобщава CNBC.
Иконата на мобилното приложение се промени на "X" късно в петък вечерта в последната фаза на мащабното ребрандиране на платформата, обявено по-рано този месец от собственика на платформата Илон Мъск. Преди това компанията представи логото в мрежата и пусна домейна X.com, въпреки че Twitter.com също остава активен.
Мъск, който придоби платформата за 44 млрд. долара в края на миналата година, написа в публикация преди седмица, че компанията скоро "ще се сбогува с марката Twitter и постепенно с всички птици". Преходът от Twitter към "X" отразява визията на Мъск да превърне платформата в това, което той нарече "приложение за всичко".
Илон Мъск сподели рано в събота видео на голямо ново лого X, което свети на върха на централата на компанията.
Our HQ in San Francisco tonight pic.twitter.com/VQO2NoX9Tz
— Elon Musk (@elonmusk) July 29, 2023
Междувременно градските власти в Сан Франциско започнаха разследване срещу компанията в петък за предполагаемо инсталиране на знака без подходящо одобрение, според уебсайта на Министерството на строителната инспекция. Министерството подаде две активни жалби в петък с описания "Конструкция на покрива без разрешение“ и "Опасен знак" на адреса на централата на X.
В едната жалба градски служител каза, че са посетили сградата и са помолили представители на компанията за достъп до покрива. На служителя е отказан достъп и му е казано, че структурата е "временен светещ знак за събитие".
Отделът за строителна инспекция на Сан Франциско и компанията X не отговориха веднага на искането за коментар от CNBC.
Изпълнителният директор на Tesla отдавна е влюбен в буквата "X". SpaceX, производителят на ракети на Мъск, също включва X като част от своето лого, а Мъск наскоро стартира нов стартъп с изкуствен интелект, наречен xAI, с възвишената цел да "разбере истинската природа на Вселената".
Но премахването на години на брандиране със синята птица на Twitter е ход, който бизнес анализаторите смятат за рискован. Компанията вече се бори да задържи рекламодатели, тъй като промените на Мъск в сайта накараха някои от тях да се страхуват, че това не е безопасно място за пазарните марки.
Мъск наскоро нае бившия изпълнителен директор на NBCUniversal за реклама Линда Якарино като главен изпълнителен директор, което се разглежда като ход за успокояване на рекламодателите.
В имейл до служителите в понеделник, получен от Сара Айзен от CNBC, Якарино пише, че "X" ще направи разработки във видео, аудио, съобщения, банкиране и плащания, които ще "зарадват" потребителите.
"Време е за актуализиране“, написа в петък вечерта Якарино в публикация за промяната на логото на мобилното приложение.