Китайският технологичен гигант в производството на смартфони и потребителска електроника Xiaomi обяви за рекордни продажби в различните платформи по време на фестивала за пазаруване в "Деня на необвързаните" (Singles Day) в Китай, съобщава CNBC.
Xiaomi обяви, че от 23 октомври до края на деня на 11 ноември компанията е продала продукти на стойност над 22,4 милиарда юана (3,11 млрд. долара) през електронни платформи като Tmall и Taobao на Alibaba, JD.com, Pinduoduo и Douyin.
За втора поредна година обаче двата гиганта за онлайн пазаруване Alibaba and JD.com отказаха да споделят общите данни за фестивала за пазаруване в "Деня на необвързаните".
JD каза само, че обемът на транзакциите и поръчките е достигнал рекордни стойности. Alibaba пък посочи, че брутната стойност на стоките, номерата на поръчките и участващите търговци са нараснали спрямо година по-рано.
JD.com сподели, че обемът на транзакциите на продукти на американската компания Apple е надхвърлил 10 милиарда юана (1,39 млрд. долара), като това е същата сума, която JD сподели за резултатите от "Деня на необвързаните" и през 2021 г. Компанията не предостави този тип данни за 2022 г.
Alibaba не сподели много подробности за продажбите по продукт или марки за целия период на фестивала за пазаруване.
Xiaomi обаче заяви, че нейният наскоро пуснат смартфон Xiaomi 14 е бил най-продаваният в платформата Tmall на Alibaba от 4-ти до 11-ти ноември. Компанията също така претендира за първо място в различни категории продажби на смартфони на китайски марки в други платформи за онлайн пазаруване.
През последното десетилетие "Денят на необвързаните" се разшири от еднодневен фестивал за пазаруване в многоседмичен период на промоции за пазаруване в различни онлайн платформи в Китай.
Несигурността относно бъдещите приходи натежава върху продажбите на дребно в Китай през последните няколко години.
Преди тазгодишния фестивал на пазаруването, проучване на Bain and Company установи, че 77% от потребителите в Китай не планират да увеличат разходите.
Повече подробности за резултатите от "Деня на необвързаните" и китайските потребителски тенденции могат да излязат по време на представянето на данните за корпоративни приходи по-късно тази седмица. JD.com трябва да отчете тримесечни резултати в сряда, докато Alibaba ще публикува печалбите си в четвъртък.