Когато говорим за превозни средства, трябва да обърнем внимание и на частите, които не можем да видим. Един такъв важен компонент е цилиндровата глава - горната част, затваряща горивната камера на двигателя.
Но нека ви запознаем по-подробно с тази част от двигателя в следващите редове от статията.
Въпреки че преди години цилиндровите глави били изработвани само от чугун, все по-често се срещат алуминиеви такива. Сложната им структура остава скрита вътре, като само разпределителният капак се вижда с просто око.
Въпреки че тя е неподвижна част в двигателя, главата на цилиндъра има своята ключова роля. Тя затваря горивната камера и отговаря за разпределянето на горивото и въздуха. Нейната конструкция трябва да устойчива на различните механични и термични натоварвания, с които редовно се сблъсква.
Цилиндровата глава улеснява компресията, като позволява ефективно и пълно изгаряне на горивото. Когато тя не е повредена, е отговорна за добрата производителност и горивна ефективност на двигателя.
Никога не подценявайте ролята на цилиндровата глава. Тя е редовно подложена на екстремни температури, които могат да доведат до повреда и дори счупване. Това застрашава работата на двигателя.
Счупената цилиндрова глава води до значително повишаване на температурата на двигателя и изпаряване на охлаждащата течност. Така охлаждането не е възможно.
Ако има повреда, ви ще забележите следните неща в автомобила си:
● По-слаба мощност;
● Изтичане на масло;
● Изтичане на охлаждаща течност;
● Гаснене на двигателя и трудно запалване.
В такива случаи се налага ремонт или цялостна смяна на главата на цилиндъра.
Това е една от най-скъпите части за ремонт. Високата цена произтича от цената на частите и труда. Разбира се, всичко зависи от сервиза, механика и дали закупувате частта нова или втора ръка.
Обикновено оригиналните и чисто новите части са с много по-скъпи, както и трудът в оторизираните сервизи също е по-високо оценен. Това не означава, че в независим сервиз няма да получите добро обслужване, но е важно да се доверите само на наистина опитен човек.
В крайна сметка, общата цена за ремонта зависи от два фактора:
● Цената на частите - до 350 лв. за цилиндрова глава втора употреба и до 3000 лв. за чисто нова. Ако искате да спестите пари, но да получите качество, обърнете се към доказали се магазини за части втора употреба, които предоставят и гаранция към продуктите си.
● Цената за труд - самата смяна отнема понякога над 30 часа, затова и цената за труд рядко е под 500 лв.
Ще завършим с това, че проблемите с цилиндровата глава не трябва да се подценяват. Важно е редовно да я поддържате и да бъде ремонтирана в най-ранен срок след първите индикации за повреда. Така ще избегнете смяната на двигателя, която е не само времеемка, но и много скъпа задача.
Ако обаче главата на цилиндъра се повреди, не си набавяйте частта от човек, а само от магазин, който дава гаранция за нея. Това е изключително важно, за да се гарантира качеството на главата и да осигурите надеждност на автомобила си.