Няма доволни от здравеопазването ни в края на годината, показа анкетата:
"Няма я здравната система, никаква я няма. Аз затова и не ходя по доктори. Веднъж отидох за окото и веднага, като разбраха на колко години съм - това било съвсем естествено, като остарее човек, да има разни други работи. Никакъв преглед, за пет минути преглед на очите";
"На мен проблемът ми е по-скоро със Спешната помощ и, слава Богу, досега мисля, че само веднъж се е налагало да я използвам за мои близки, не за мен.(...) Бяхме на почивка в Турция и детето ни - на година и четири месеца, се разболя, постъпихме в болница, направиха му пълни изследвания. Не ни пуснаха, докато не се увериха, че не е някаква бактериална инфекция, а само вирус. Предписаха ни адекватно лечение - нещо, което тук не се случва по този начин";
"Навсякъде, където отидеш, трябва да чакаш или трябва да имаш някой познат лекар, който да те прегледа като хората и да ти назначи адекватно лечение"., споделиха столичани.
Проучване на "Здравен барометър" показва в средата на декември, че 37% от внасящите здравни осигуровки у нас ги намират за високи, а 42,5% определящи ги като нормални. Анализът показва, че това е знак за недоверието в модела на финансиране на здравето.
За здраве се дава все повече, но без да се променя недоволството от качеството на услугата. В Бюджета за 2024-та има над един милиард лева повече от миналогодишния бюджет. Затова хората препоръчват:
"Трябва да се махнат посредниците. Системата я правят все по-сложна и по-сложна с тези посредници - Здравна каса, аптечни управления и не знам какво си. Преди беше много по-просто. Нашият личен лекар, който е безкрайно добър лекар, е затрупан с книжа почти до тавана и много повече време му отнема да пише документи, отколкото да прегледа още трима или четирима";
"Да се подобри качеството на здравеопазването, да има повече кадри, по-кадърни, да не се орязват бюджети и понеже няма достатъчно наличен персонал, поемат се допълнително дежурства. Няма как да са адекватни".