Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Институтът "Ройтерс": БНР сред лидерите по доверие в България

Снимка: Ани Петрова, БНР

Като най-бедна страна в ЕС с постоянно намаляващо население и малко хора, готови да плащат за новини, България предлага ограничени бизнес възможности в медийния сектор извън сливания и придобивания. Това се казва в частта за страната ни в годишния доклад за 2024 на Института "Ройтерс" към Оксфорд Digital News Report.

Традиционните медии започнаха подкасти или платформи за стрийминг, но журналистите със силно лично следван, привличат най-голяма публика. Сред тях са бивши мейнстрийм журналисти с независими канали, които имат водещи позиции в платформи като YouTube, TikTok и Patreon. Сред най-успешните са Мартин Карбовски със собствения си канал, Генка Шикерова като част от "Свободна Европа" и Петър Волгин като част от Българското национално радио, се казва в доклада.

Докладът включва и скала за доверие в новините на 15 български медии, включени в проучването. Първи са Българската национална телевизия (60%) и Българското национално радио, в което доверие заявяват, че имат 59% от анкетираните. 


Иначе като цяло доверието в новините е намаляло с близо 10 пункта през последните 7 години до 29 на сто.

В класацията на медии за достигане до публиката - телевизия, радио и печат, БНР (8-о място) достига до 13 процента седмично и до 8 на сто поне 3 пъти седмично (виж графиката по-долу).

В класацията за достигане до публиката онлайн сайтът на БНР (15-о място) достига до 9 процента седмично и до 6 на сто поне 3 пъти седмично (виж графиката по-долу).

 

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна