Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Победата на Тръмп кара търговците отново да следят за движещи пазарите публикации в социалните медии

Докато републиканският кандидат Доналд Тръмп се доближава все повече до втори мандат в Белия дом, търговците по целия свят отново се подготвят за движещи пазара публикации в социалните медии, които характеризираха първия му мандат като президент, посочва агенция Блумбърг.

Очаква се Тръмп да бъде обявен за победител в няколкото ключови щати, като неговата Републиканска партия ще контролира Сената, а може и да запази контрола си в Камарата на представителите.

Финансовите пазари вече реагираха в очакване на вероятния му триумф, като водещите американски фондови фючърси нараства с около и над 2% преди началото на днешната търговия на Уолстрийт, а щатският долар поскъпна на валутните пазари до едногодишен връх.

За много инвеститори вторият президентски мандат на Тръмп също така означава внимателно следен на социалната медийна платформа "Х", известна преди като Twitter, както и на собствената социална медийна платформа на Тръмп Truth Social, която той използва като основен проводник на посланията си към обществеността.

"Преди ги наричахме "Twitter бомби", каза Матю Хаупт, портфолио мениджър в Wilson Asset в Сидни, цитиран от Блумбърг. "Той преговаря по този начин", добави Хаупт, попитан дали очаква отново подобна активност на Тръмп  в социалните медии.

Победата на Тръмп и неговата политика "Америка на първо място", която включва широкообхватни мита върху стоки, произведени в чужбина, се очаква да навреди на финансовите активи в Европа и на нововъзникващите пазари.

"Отново ще бъдем както през 2016 г., капиталовите пазари ще трябва да възприемат повече волатилност и ходове, базирани на коментарите на Тръмп в социалните медии", посочи и Уон Кок Хун, ръководител на търговията с акции в Maybank Securities Pte.

"Всъщност току-що създадох акаунт в Truth Social, за да съм сигурен, че няма да пропуснем нищо!", добави той.

Междувременно акциите на неговата медийна компания Trump Media & Technology Group Corp. поскъпнаха драматично за кратко с над 60% в предпазaрната американска търговия, след като Тръмп се обяви за победител на президентските избори. Малко по-късно акциите парираха част от първоначалните печалби, но все още поскъпват в рамките на днешния ден с около 30%.

Графика на Trump Trump Media (в долари за акция)


Акциите, които се търгуват под инициалите на Тръмп (DJT) и станаха публични през март тази година чрез т.нар. "сливане с празен чек", бяха нестабилни от дебюта си, тъй като инвеститорите пренебрегнаха основните им показатели. Акциите скочиха след опита за убийство на Тръмп в Пенсилвания през юли, след което се сринаха, когато вицепрезидентът демократ Камала Харис влезе в надпреварата.

Акциите на Trump Media поскъпна рязко при дебюта си през март, преди обаче да поевтинеят почти шест месеца по-късно, но от октомври насам те поскъпнаха двойно, преди да последвано ново тяхно понижение (вероятно с цел реализиране на печалби?) в дните преди вчерашното гласуване за президент в САЩ.

Компанията имаше пазарна капитализация от над 7 милиарда долара към затварянето на снощната търговия на Уолстрийт, въпреки че Trump Media отчете загуба в размер на повече от 19 млн. долара  през третото тримесечие, като същевременно си осигури приходи от едва 1 милион долара.

Truth Social, социалната платформа на Тръмп, подобна на "Х" на Илон Мъск, се бореше да създаде скромна потребителска база, според тракери от трети страни.


По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени