Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Спад на автомобилните доставки на "Фолксваген" с оглед продължаващата китайската конкуренция

Очаква се по-бавно нарастване на износа на китайския автомобили през 2025 г.

Снимка: БГНЕС

"Фолксваген" (Volkswagen) достави по-малко автомобили през 2024 г., тъй като автомобилният производител продължи да страда от интензивна китайска конкуренция, която намаляваше цените, за да спечелят клиенти на най-големия пазар.

Ситуацията в Китай предизвика ожесточена ценова война сред повече от 120 конкуренти, като дори нови модели излязоха на пазара с големи отстъпки, заяви говорител на немския автомобилен гигант, предаде Dow Jones news.

"Фолксваген", който разполага с голямо разнообразие от автомобилни марки, каза, че групировката е доставила през 2024 г. с 2,3% по-малко автомобили до общо 9,03 милиона спрямо година по-рано, като доставките в Китай са намалели с цели 9,5% до 2,93 милиона автомобила.

Германският производител на автомобили избягва да участва в ценова война в Китай, предпочитайки да се придържа към своя модел на ценообразуване и давайки приоритет на рентабилността пред по-големите обеми.

Говорителят на компанията каза, че тази тактика, заедно с пускането на нови модели, започва да оказва положително въздействие, но предупреди, че тази година остават предизвикателствата.

"Оценяваме, че пазарът ще продължи да бъде предизвикателен през 2025 г., но ние сме напълно подготвени", отбеляза той.

Междувременно, данни на Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) показват, че износът на превозни средства от Китай се очаква да нарасне с 5,8% до 6,2 милиона единици през настоящата година, но след увеличение с цели 19,3% през 2024 г.

CAAM също така посочи, че износът на електрически превозни средства е намалял с 10,4% през миналата година, докато износът на plug-in хибриди е нараснал със 190%. През 2023 г. износът на електромобили от Китай скочи с 80,9%, докато този на plug-in хибриди нарасна с 47,8%. Това намаляване на износа на електромобили през 2024 г. отразява въздействието на допълнителните мита върху произведените в Китай електрически коли, въведени от Европейския съюз в края на октомври.

Подготвени за износ китайски автомобили

Китай поиска от своите производители на автомобили да спрат големи инвестиции в европейски страни, които подкрепят допълнителни мита върху произведените в Китай електромобили, съобщи през октомври Ройтерс. Междувременно производителите на автомобили в Китай се ориентират към износа на хибриди за Европа, за да се противопоставят на допълнителните тарифи за EV.

Продажбите на автомобили в Китай пък се очаква да нараснат с 4,7% до 32,9 милиона единици тази година след ръст от 4,5% през 2024 г., според данните на CAAM.

Асоциацията очаква забавяне на растежа на продажбите на нови енергийни превозни средства (NEVs), които включват EV и plug-in хибриди, до 24,4% през 2025 г. от 35,5% миналата година.

Удължаването на субсидиите за замяна на автомобили до 2025 г. се разглежда като едно от най-големите предимства за растежа, докато слабото вътрешно търсене в Китай, ожесточената конкуренция и нарастващият външен натиск са готови да имат разтърсващи ефекти върху автомобилния пазар, посочиха от CAAM.

Ройтерс отбелязва, че повече от 6,6 милиона автомобила, продадени в Китай миналата година, са се възползвали от държавни субсидии до 2800 долара за покупки на NEV и до 2000 долара за по-икономични превозни средства с двигатели с вътрешно горене, показват още официалните данни.


По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна