Глобалните продажби на електрически и plug-in хибридни превозни средства през януари са нараснали с 18% на годишна база, като растежът в Европа и САЩ е изпреварил този в Китай за пръв път от февруари 2024 г .насам, съобщи в сряда изследователската компания Rho Motion, цитирана от Ройтерс.
Според Чарлз Лестър, мениджър данни на Rho Motion, европейският автомобилен пазар е започнал годината на силна основа, тъй като в ЕС влязоха в сила целите за въглеродни емисии (CO2), докато празниците по време на китайската Лунна Нова година доведоха до месечен спа дс цели 43% на продажбите в азиатската държава.
Правителствата по целия свят приемат различни политики за насърчаване на използването на електромобили (EV), но търговското напрежение и забавянето на пазарите на автомобили предвещават затваряне на заводи и загуба на хиляди работни места, отбелязва Ройтерс.
Китай удължи своите субсидии за замяна на автомобили до 2025 г. като част от разширена потребителска схема за замяна през януари, за да предотврати забавяне на продажбите на EV, като същевременно съживи икономическия си растеж.
През януари пък Европа стартира нови консултации с ръководители на автомобилния сектор, синдикати и групи по интереси относно целите за емисии на CO2.
Глобалните продажби на изцяло електрически превозни средства и plug-in хибриди (PHEV) са нараснали със 17,7% на годишна база до 1,3 милиона през януари, но това е трети пореден месец на забавяне на растежа, показват данните на Rho Motion.
Продажбите в Китай са нараснали с 11,8% на годишна база до 700 хиляди електрически автомобила през първия месец на годината, докато Европа отчете продажби на 250 хиляди електромобила, което е с 21% повече от същия месец на 2024 г.
Сред основните пазари на континента Франция обаче отбеляза спад на продажбите с 52% поради въвеждането на специфичен данък за PHEV, докато Германия отбеляза увеличение от над 40% отчасти поради слабите продажби през януари 2024 г., когато субсидиите за EV внезапно приключиха, отбелязва компанията Rho Motion.
В Съединените щати и Канада продажбите на електромобили са нараснали с 22,1% до 130 хиляди през януари, а в останалия свят продажбите през януари са скочили с 50 на сто.
На месечна база глобалните продажби на електрически автомобили обаче са спаднали през януари с 35% спрямо декември, като продажбите в Китай са се свили с цели 43 на сто.