Слушайте!
Размер текста
Болгарское национальное радио © 2024 Все права защищены

След модернизиране на ж.п. линията София - Перник - Радомир

От София до Радомир – за 24 минути

Фото: БГНЕС

Годината е 1888. Започват проучванията на трасетата по направление София - Перник. Разработени и проучени са два варианта за железопътна линия: единият през Горна баня и Владая, а другият - през Драгалевци, Симеоново и Владая. През 1891 г. е проведен търг за възлагане на строителството в отсечката София - Владая - Перник.

Любопитно е, че Народното събрание не ратифицира договора от проведената тръжна процедура и затова железниците са принудени по стопански начин да изградят трасето, като някои от по-малките обекти ги възлагат на частни изпълнители. На 8 декември 1893 г. ж.п. линията е завършена. Нейната дължина е 32.5 км. През 1895 г. се провежда търг за строителството на участъка от Перник до Радомир, с дължина 15 км и 300 м. На 6 февруари 1897 г. тази част от линията е завършена и открита.

Почти 120 години по-късно линията София - Перник - Радомир ще бъде модернизирана. Каква е готовността за изпълнението на този проект и какво точно се предвижда да бъде изпълнено?

Инж. Иво Янакиев, ръководител на "Подготовка на проекти” в Националната компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) обясни, че този проект се разглежда като част от "Модернизация на железопътната линия Видин - София - Кулата" и е в списъка на приоритетните проекти за Транс-европейската железопътна мрежа.

Чуйте подробностите от репортажа на Даниела Бенишева.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!