Flair bartending е една вдъхновяваща професия, изкуство, набиращо все по-голяма популярност. Това всъщност е едно надграждане на професията на обикновения барман, където освен задължителните - перфектна напитка и правилен сервиз, важен елемент е забавлението на гостите.
Думата "Flair" буквално преведена от английски език означава усет, нюх, способност, а дори и дарба. Може да се каже, че в днешно време няма барман, който да е започнал да работи зад бар и да не се е "запалил" по флеъра.
Приготвянето на коктейли определено е най-ефектната част от работата на бармана. Класически или новаторски, коктейлите никога не престават да бъдат актуални. С популяризирането на коктейлите обаче се променя и самата професия.
Флеър стилът съществува поне от 150 години. Известно е, че е бил познат на барманите в Северна Америка още в средата на XVIII век. Технически погледнато, той включва редица движения - подхвърляне, въртене, балансиране, хващане на бутилки, напитки и бармански аксесоари в акробатичен стил, докато се приготвят коктейлите, при това без да се разлее и капка извън чашата.
Във флеър барманството има няколко стила. Това, което се случва ежедневно в баровете, се нарича working flair, или работен флеър. Това е стил на работа в реална работна среда, който има за цел атрактивното приготвяне на питието, без обаче да се забавя обслужването на клиента. Независимо какъв стил практикува барманът, негова първа и основна цел е доброто обслужване и продажбите, така че той не може да си позволи дълги изпълнения, които карат клиента да чака. За тази цел съществува exhibition flair, или показният флеър. Той е предназначен за забавления и състезания и обикновено включва по-дълги хореографски изпълнения.
Показният флеър обикновено изисква и по-специална подготовка. Това е стил, който не се практикува при ежедневни бармански смени. Но все пак непрекъснато нараства числото на флеър баровете из целия свят, където exhibition flair-ът е неразделна част от работата. Често в него се включват повече от 4, 5, 6, дори 7 бутилки, шейкъри и сложни движения, дори когато не се приготвя напитка.
Тайната на флеъра се крие в упоритите упражнения, ловкост и усет към законите на физиката - точна преценка на центробежните и центростремителните сили. Например, за да се получат тези атрактивни номера, в бутилката трябва да има не повече от 1/3 от съдържанието й. В противен случай шансът бутилката да се изплъзне и строши на пода е голям.
Повече за Flair bartending разказава Яна Спиридонова - чуйте нейния репортаж.
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..
10 въпроса към генералния директор на БНР по повод 90 годишнината на БНР – Милен Митев и синтез на отговорите му (пълните - в звуковия файл): Винаги бъдещето – Времето се изкривява – Трябва да се опитваме да правим нещата както ще се правят утре. – Традициите са слабата и силната ни страна – Журналистите са се опитвали да бъдат близо до..
Ерсин Мустафов от "JEREMY?" споделя пред Александра Илиева и Елисавета Белеганска за своите отношения с Радиото и мястото на българския език: " Различно е усещането да слушаш музиката си по радиото. Много уютно ми е да слушам на стар приемник. Много време търсехме място за запис, където музиката ни да не звучи зле и китаристът Косьо..
В деня на 90-та ни годишнина, в "Радиокафе" си говорим за любопитни и важни части от историята на радиото. Първият час е посветен на Гласовете на радиото – назад във времето, когато една от най-важните фигури в радиото за слушателите са говорителите . Златният ни фонд припомня гласа на първата говорителка на Радио София през 1933 г., Венче Добрева:..