1/5 от младите европейци имат проблеми с четенето и писането, съобщи на конференция за образованието еврокомисарят Тибор Наврачич. Той призова България и останалите страни-членки на Европейския съюз да дадат достъп на бедните социални слоеве до училищата.
Работим усилено да направим образованието по-включващо, но остана още за доработване, посочи Тибор Наврачич. Той изтъкна, че анализът на европейските образователни системи показва, че на Стария континент има прекалено много хора в неравностойно положение:
Половината от 15-годишните с ниски социално стопански показатели имат лоши резултати.
Българското образование трябва да се концентрира върху маргиналните групи и върху онези, които имат потенциала да станат такива, каза министърът на труда и социалната политика Ивайло Калфин и описа профила на тези групи:
Не се интересуват от това какво им предлага държавата, не търсят активно работа, не са ангажирани с някаква дългосрочна кариера. Част от тях са отпаднали от училището, част от тях имат някакви дипломи, но действително образованието е последната ценност, която поставят пред себе си.
Според комисар Наврачич пътищата за борба с неграмотността са подкрепата към учителите и използване на новите технологии, както и връзка между образованието и потребностите на трудовия пазар.
А за парите, които Европа отделя за просвета, еврокомисарят по образованието и културата заяви:
Министрите на финансите трябва да бъдат убеждавани, че образованието не е нещо евентуално, това е нашето бъдеще.