Правим театър със съвременно звучене, съвременен език, да ползваме всички театралани средства, а и не само театрални, които могат да се превърнат и да бъдат в плюс за една постановка. Така че не ограничавам никой от постановчици в нашия театър. Прави онова, което смята че е най-доброто и така темата го гложди, смята, че темата трябва да бъде достъпна, показана , развита, за да има смисъл от тази тема в нашето съвремие, каза Кирякос Аргиропулос директорът на Столичен куклен театър.
Кирякос Аргиропулос беше гост в изнесеното предаване на "Радиокафе" в неделя от Столичния куклен театър. Той завършва режисура НАТВИЗ „Кръстьо Сарафов в класа на проф. Атанас Илков, поставя над 60 загалавия за деца от класически и съвременни автори, над 20 театрални спактакъла по текстове на Шекспир, Южен Юнеско Нийл Саймън, Аристофан. Има редица награди от различни Международни конкурси родни, директор на Столичен куклен театър от 2002 година. Тази година през март получи награда Икар за маркетинг, мениджмънт и приходи в страната и чужбина. Основател е на Асоциацията на куклено изкуство в България АКУНИН и на Международния фестивал Биенале за уличен и куклен театър „Панаир на куклите“.
В момента сме е един хубав екип, работят много добри режисьори, сценографи, артисти, разказа директорът на театъра и добави: Зад цялата дейност на един театър се крият много усилия. Но това, което зрителите не знаят е, че усилията в посока на това да намериш добри художници, кукломайстори, шивачи, театрални работници, учители,озвучители, дърводелец, железар. Тази професия на кукломайстор е много специофична, това вече никъде не се учи. Навремето се учеше в Прага в Академията за изящни изкуства, веч не се учи за съжаление.Това да създадеш последователност, взаимственост, обучаване е много трудно. И аз си дадох сметка още преди 15-ина години като погледнах на колко години са хората в ателиаетата и си дадох сметка, че след 10 -20 години няма да ги има, а те са много важни. Ако ние тях ги нямаме не бихме могли да имаме добри постановки, обясни Кирякос Аргиропулос.
На въпроса за финансирането на театъра, директорът отговори: Ние сме общински театър, ние нямаме финансови проблеми, общината не ни се бърка в работата, напротив иска да ни създава условия да творим и вероятно на това се дължи доброто развитие на нашия театър и на общинския театър в частност.
Той признава, че за него Столчиния куклен театър е "бижу" и, че не съжалява, че е пояел неговото ръководство преди повеч от 15 години, въпреки че е имал предложение да се развива като режисьор и директор в Гърция.Страем се да предлагаме интересни заглавия в топзи ионтересен диапазон от театър за бебета, който стартирахме пшреди няколко години до театър за възрастни. Най-важното е зад едно заглвие да застане стабилен режисьор, не се ограничаваме само с присъсътвието на български режисьори, даже и за догодина или по-догодина ще поканим и от чужбина пак режисьор. Присъствието на едно такова режисьорско тяло е интересно, защото гледни точки, взаимстване, предаване на опит, начин на работа. Това обогатява актьора, категоричен бе Ариропулос.
Директорът допълни, че не задължава актьорите да играят само на сцената на столичния куклен театър, даже напротив приветсвта участието им в други театри и други проекти, кино телевизия. Това носи обогатяване и актьорът не трябва да се задържа в един тетър и в една стилистика.
Коледната програма на Столичния куклен театър започва на 9 декември, като за последните две седмици на годината на сцената му ще се изиграят около 50 представления.
През 2018 г. Столчиния куклен тетър ще участва в международен проект „Картинна Европа“ във връзка с годишнината на писателя Ханс Кристиян Андерсен. През февруари предстои да се осъществи омбем с Кукления театърв Токио, като една от художничките в ателието на Столичния тетър ще отиде в Япония, а мениджър от театъра в Токио ще посети репетициите на режисьорите Боньо Лунгов и Тодор Вълов.
Догодина предстои и 10 юбилейното издание на фестивала „Панаира на куклите“, чийто домакин е Столичния куклен театър. „Стараем се да поканим уличен театър, куклен театър и не само. Напоследък наричането на куклен театър не е много правилно, не е точно защото в някои представления кукли няма. Има предмети, затова казват театър на предмети, театър на анимацията, защото актьора анимира с предмети или с кукли или с неудошевени предмети. Затова си мисля, че нашия театър от Столичен куклен театър няма да се казва така, може би ще се казва театър на анимацията“, обяснява директорът.
Целият разговор с директора на Столичния куклен театър Кирякос Аргиропулос с водещата Анелия Торошанова можете да чуете в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..
В края на седмицата адв. Николай Хаджигенов и Светлин Желев, за съжаление, трябваше да започнат коментарите с тема, която беше актуална в понеделник: Пореден жалък и неуспешен опит за избор на председател на българския парламент. Но техните разсъждения обхванаха още: В Пътна полиция се правят "реформи" – защо и за кого; "МВР се управлява..
Поезия на европейски поети ще звучи във вагоните и станциите на Столичното метро. Инициатива за поредна година е на Полския културен институт в София. Повече за инициативата разказа Яна Генова – зам.-кмет на Столичната община по културните въпроси. Тя посочи, че смисълът на кампанията е да привнесе литературата в нашия живот на градски..