Правим театър със съвременно звучене, съвременен език, да ползваме всички театралани средства, а и не само театрални, които могат да се превърнат и да бъдат в плюс за една постановка. Така че не ограничавам никой от постановчици в нашия театър. Прави онова, което смята че е най-доброто и така темата го гложди, смята, че темата трябва да бъде достъпна, показана , развита, за да има смисъл от тази тема в нашето съвремие, каза Кирякос Аргиропулос директорът на Столичен куклен театър.
Кирякос Аргиропулос беше гост в изнесеното предаване на "Радиокафе" в неделя от Столичния куклен театър. Той завършва режисура НАТВИЗ „Кръстьо Сарафов в класа на проф. Атанас Илков, поставя над 60 загалавия за деца от класически и съвременни автори, над 20 театрални спактакъла по текстове на Шекспир, Южен Юнеско Нийл Саймън, Аристофан. Има редица награди от различни Международни конкурси родни, директор на Столичен куклен театър от 2002 година. Тази година през март получи награда Икар за маркетинг, мениджмънт и приходи в страната и чужбина. Основател е на Асоциацията на куклено изкуство в България АКУНИН и на Международния фестивал Биенале за уличен и куклен театър „Панаир на куклите“.
В момента сме е един хубав екип, работят много добри режисьори, сценографи, артисти, разказа директорът на театъра и добави: Зад цялата дейност на един театър се крият много усилия. Но това, което зрителите не знаят е, че усилията в посока на това да намериш добри художници, кукломайстори, шивачи, театрални работници, учители,озвучители, дърводелец, железар. Тази професия на кукломайстор е много специофична, това вече никъде не се учи. Навремето се учеше в Прага в Академията за изящни изкуства, веч не се учи за съжаление.Това да създадеш последователност, взаимственост, обучаване е много трудно. И аз си дадох сметка още преди 15-ина години като погледнах на колко години са хората в ателиаетата и си дадох сметка, че след 10 -20 години няма да ги има, а те са много важни. Ако ние тях ги нямаме не бихме могли да имаме добри постановки, обясни Кирякос Аргиропулос.
На въпроса за финансирането на театъра, директорът отговори: Ние сме общински театър, ние нямаме финансови проблеми, общината не ни се бърка в работата, напротив иска да ни създава условия да творим и вероятно на това се дължи доброто развитие на нашия театър и на общинския театър в частност.
Той признава, че за него Столчиния куклен театър е "бижу" и, че не съжалява, че е пояел неговото ръководство преди повеч от 15 години, въпреки че е имал предложение да се развива като режисьор и директор в Гърция.Страем се да предлагаме интересни заглавия в топзи ионтересен диапазон от театър за бебета, който стартирахме пшреди няколко години до театър за възрастни. Най-важното е зад едно заглвие да застане стабилен режисьор, не се ограничаваме само с присъсътвието на български режисьори, даже и за догодина или по-догодина ще поканим и от чужбина пак режисьор. Присъствието на едно такова режисьорско тяло е интересно, защото гледни точки, взаимстване, предаване на опит, начин на работа. Това обогатява актьора, категоричен бе Ариропулос.
Директорът допълни, че не задължава актьорите да играят само на сцената на столичния куклен театър, даже напротив приветсвта участието им в други театри и други проекти, кино телевизия. Това носи обогатяване и актьорът не трябва да се задържа в един тетър и в една стилистика.
Коледната програма на Столичния куклен театър започва на 9 декември, като за последните две седмици на годината на сцената му ще се изиграят около 50 представления.
През 2018 г. Столчиния куклен тетър ще участва в международен проект „Картинна Европа“ във връзка с годишнината на писателя Ханс Кристиян Андерсен. През февруари предстои да се осъществи омбем с Кукления театърв Токио, като една от художничките в ателието на Столичния тетър ще отиде в Япония, а мениджър от театъра в Токио ще посети репетициите на режисьорите Боньо Лунгов и Тодор Вълов.
Догодина предстои и 10 юбилейното издание на фестивала „Панаира на куклите“, чийто домакин е Столичния куклен театър. „Стараем се да поканим уличен театър, куклен театър и не само. Напоследък наричането на куклен театър не е много правилно, не е точно защото в някои представления кукли няма. Има предмети, затова казват театър на предмети, театър на анимацията, защото актьора анимира с предмети или с кукли или с неудошевени предмети. Затова си мисля, че нашия театър от Столичен куклен театър няма да се казва така, може би ще се казва театър на анимацията“, обяснява директорът.
Целият разговор с директора на Столичния куклен театър Кирякос Аргиропулос с водещата Анелия Торошанова можете да чуете в звуковия файл.
Коментарното предаване на БНР-Радио София "Форум" се завръща. На осмия ден след изборите за 51-во Народно събрание, разбира се първата тема е обусловена от преживяното. Коментаторите Манол Глишев и Тодор Терзиев правят своите следизборни разсъждения и прогнози : Купуването на цяла парламентарна група никога досега не е..
Започна Европейската седмицата на фертилността , която се организира ежегодно в началото на месец ноември. Тази година целта е да се повиши осведомеността по отношение на донорството на гамети (полови клетки), както и да се подчертаят належащите нужди от законови разпоредби. Повече по темата разказа в предаването "Ритъмът на столицата"..
Форматите стават съществени като място за комуникация и послания на автори на съдържание и рекламодатели. Аудио и видеоподкастите се променят като специфика, позициониране и дължина. Сравнително нова за България е възможността, която дава Тик-Ток форматът. Това коментира пред БНР-Радио София Александър Хинков – изпълнителен..
Българознайко е проект, който с времето е намерил път към сърцата на децата. Но той не е сам в този път - зад детските книжки с българска история стои писателката Виктория Петкова, техните родители и учители, които разпознават Българознайко не просто като част от учебния процес, но и като начин, по който децата научават за българската..
Младата изпълнителка Елия Тодорова - Eliya, кани всички на първия си самостоятелен концерт в София на 5 ноември. На сцената с нея ще бъдат Даниеле Феббо (бас и аранжименти), Кристиан Желев (барабани), Николай Костадинов (пиано), Jeko (китара), Иван Йорданов (алт саксофон), Тодор Бакарджиев (тромпет), Гален Николов (баритон саксофон). Певицата казва,..
Девет фундаментални цели с хоризонт от 4 години, които са напълно постижими и биха повишили значително възможностите за развитие и качеството на живот в България, предлагат от Института за пазарна икономика (ИПИ) в Бяла книга „Отключване на растежа: пътят напред след изборите“ . "Напоследък постоянно ни връхлитат някакви кризи, от 3..
Националната галерия провежда безплатна образователна програма с фокус към деца, младежи и семейства . Целта на „Форми, изкуство в публична среда“ е приобщаване към визуалните изкуства чрез поредица от ателиета в “Квадрат 500”. Изкуствоведите от Националната галерия прилагат нестандартни и иновативни подходи за обогатяване знанията на..