Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Приложението „Аз-клиентът“ - помощник на потребителите

Снимка: БГНЕС
Официално бе активирано приложението „Аз-клиентът“, което дава възможност клиенти и търговци да решат потребителски казус. Комуникацията между двете страни предлага да се постигне помирение, без да се намесва контролният орган, в лицето на Комисията за защита на потребителите (КЗП), но в случай на забавяне, отказ или по-сложно производство - комисията поема функцията си. Основната цел е да се намалят нелоялните търговски практики, а също самите търговци да спечелят повече клиенти.

Виртуалната платформа „Аз-клиентът” е продукт на създателите на приложението „Аз-кметът”, което успешно решава проблеми на жители от над 10 български общини. Принципът на работа на новата разработка е подобен - потребителите сигнализират за дадена нередност, а търговците имат срок от 5 дни да отговорят. Повече подробности представя съоснователят Йонко Лазаров.

Самите търговци също могат да публикуват информация и новини за своите клиенти. Председателят на КЗП Димитър Маргаритов определи платформата като успешен механизъм за разрешаване на потребителските казуси доброволно.

Председателят на КЗП Димитър Маргаритов допълни, че в последните години над половината от сигналите към комисията постъпват именно чрез електронната поща, което показва, че гражданите реагират веднага и съотвотено искат да получат отговор бързо.

Маргаритов заяви още, че през изминалия уикенд, белязан под знака на Черния петък, са получени около 40 сигнала, част от които все още се обработват. Комисията е извършила над 200 проверки както на търговски центрове, така и на онлайн магазини, като нарушенията са около 30. Те са свързани най-вече с т.нар. „нереални намаления“ и недостатъчно количество от стоките, които са обявени на промоция в обектите.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Промяната започва от нас, казва всеки доброволец

Подлез на "Цариградско шосе" грейна от работата на Николай Петров-Glow и студенти

От мрачния и неподдържан подлез на автобусна спирка „Изток“ на „Цариградско шосе“ няма и следа. Сега на негово място минувачите се наслаждават на пъстро изрисуван подлез, дело на графити артиста Николай Петров-Glow. Приятната промяна е част от проекта „Net zero on campus“ в Стопанския факултет на Софийския университет, с участието на..

публикувано на 16.08.24 в 17:58
Светослава Симеонова и Емили Караколева

Следващите български младежки делегати към ООН са Емили Караколева и Светослава Симеонова

За 18-а поредна година след конкурс бяха определени двамата официални младежки представители на България към Организацията на обединените нации (ООН). За следващия мандат – 2024-2025 година, българските делегати са Емили Караколева и Светослава Симеонова. И тази година конкурсът се проведе в четири кръга. До последния достигнаха 7..

публикувано на 16.08.24 в 16:35
Искрен Иванов

Доц. Искрен Иванов: С реториката на шоумен Тръмп и пред Мъск каза каквото поиска

В началото на седмицата кандидат-президентът на Републиканската партия Доналд Тръмп даде двучасово интервю пред предприемача милиардер Илон Мъск в социалната му мрежа Екс (Х). Въпреки първоначалните технически проблеми, разговорът беше проследен от над 1,3 млн. слушатели. Доналд Тръмп много умело използва своята реторика на шоумен, за да..

публикувано на 16.08.24 в 15:18

Момичетата на София - първият женски клуб за преживявания у нас

Момичетата на София е първият женски клуб за преживявания у нас. Идеята за Girls of Sofia се е породила през април 2023 година, когато случайно Томи Томова е попадала на уютно ателие в центъра на София, което в момента провежда уроци по керамика. "Момичетата на София "ЕООД е онлайн платформа, предоставяща на ползувателите възможност да посещават..

публикувано на 16.08.24 в 13:43

Важно ли е да знаем какво е медийна грамотност и с какво е полезна тя?

Медийната грамотност е постоянна и трудна цел за всеки, нужно е да се полагат усилия, за да се използва. За какво ни е необходима тя? За да правим по-добри и информирани избори за нашия живот. Медийна грамотност е способността да се достъпва, оценява и интерпретира медийното съдържание и умението да се общува с него. Тази дефиниция даде преди..

публикувано на 16.08.24 в 11:39

Мащабният фестивал "48 часа Варуша юг" отново завладява старата столица

Мащабният фестивал „48 часа Варуша юг“ отново ще завладее Велико Търново. Тазгодишното издание се провежда между 16 и 18 август, а програмата му е изпълнена със събития от всяка сфера на културата. Зад „48 часа Варуша юг“ стои културният център ТаМ, чийто съосновател Галин Попов над 10 години вече работи по събитието. Тази година се..

публикувано на 16.08.24 в 11:05