Теренът на гара „Пионер“, който сега е обявен за продажба от Министерството на транспорта, мисля, че трябва да бъде направено необходимото той да стане собственост на Столична община. Тъй като той е един много важен терен, който разделя две части на Борсовата градина, вместо да ги обединява. Това каза арх. Тодор Булев, който беше гост в изнесеното предаване на Радиокафе в Столичното Ларго.
Архитект Тодор Булев е свързан с градоустройството на столицата повече от 40 години, бил е главен архитект на най-многолюдния столичен район "Люлин", автор е на последния проект на за пешеходната част на еблематичния булевард "Витоша". Той бе гост в неделя на предаването "Радиокафе", което се излъчи от столичното Ларго. Там беше открита благотворителната изложба на учениците на 143 училище "Георги Бенковски" под патронажа на главния архитект на столицата Здравко Здравков. Водещата Анелия Торошанов разговаря с арх. Булев за съвременната визия на столицата. Тя го попита до какво доведе приватизацията на различните общински терени?
Въпрос с повишена трудност, бих казал, че има места, където тази приватизация стана до известна степен прибързано и не доведе до очаквания резултат, отговори арх. Булев.
На първо място аз ще цитирам нещо, което е болна тема на софиянци, това е Борисовата градина. Там навремето се продаде един много голям терен около бившия Летен театър, продаде се Къпалнята на Мария Луиза, сега предстои продажба на Жп гара "Пионер", терена на бившия парк „София Ленд“ също е с неясен статут. Тоест ние имаме терени, които не функционират и сега ми се струва , че пред Столична община стои въпросът как ще реабилитира софиянци, как ще стане това ми е трудно, коментира архитектът.
Според арх. Булев теренът на гара „Пионер“, който сега е обявен за продажба от Министерството на транспорта, трябва да да стане собственост на Столична община. Тъй като той е един много важен терен, който разделя две части на Борсовата градина, вместо да ги обединява, добави арх. Тодор Булев.
За мен лично приватизацията в Столична община и следприватизационния контрол и цялостното управление на общинските имоти е една много голяма тема на управлението, по която поне аз и мисля, че всички софиянци бихме искали да видим по-добри резултати.
Според бившия главен архитект на район "Люлин" приемствеността в градоустройственото мислене е много важна.Аз споделям повечето от нещата, които арх. Здравков предлага, особено това да ограничи високото строителство в София до определени зони. Това е абсолютно необходимо, аз считам, че в целия стар град на София, цялата централна зона няма място за сгради от този тип, които се появиха на пл. Македония по много причини. Само искам да кажа, че е абсолютно некоректно да се твърди, че когато се регулира високото строителство, тогава се спира бизнеса, има и такава теза на бизнесмените, тя е фалшива, каза арх. Булев. Той даде за пример други европейски столици, чийто исторически център е запазен, а вторичните индустриални центрове се развиват в периферията като в Париж, Лондон и Франкфурт.
В града, когато правим нещо ние трябва да се съобразяваме и трябва да изграждаме на първо място едно равновесие между различните групи хора. На първо място това са обитателите на града градът съществува, заради тях, а бизнесът, който се развива това е едно последсвтие впоследствие, това е вторично, категоричен бе арх. Булев.
Друг интересен феномен, според архитекта е развитието на жилищните комплеси в София и земеделието в градски условия.
За мое щастие имам възможността да наблюдавам как се развиват новините жилищни комплекси и съм изненадан, че се получават някой добри неща и там, макар и в по-малък мащаб“, все пак се получават тук, там някои квартални средища, и много ми се иска те да бъдат стимулирани, защото хората имат нужда от среда за общуване, обясни арх. Тодор Булев.
Целият разговор с арх. Тодор Булев можете да чуете в звуковия файл.
Кметът на София го нарече "атентат срещу града" смяната на шефа на столичното метро и посочи, че го е срам защото директорът на Столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев не заслужава да бъде отстранен от поста по този начин, тай като е работил за развитието на града. Ще бъдат сменени шест ръководители на общински дружества. Те ще бъдат..
Google Maps с иновации, които ще променят изцяло потребителското преживяване на милиони по света - интервю с Георги Караманев от платформата "Дигитални истории". По думите му постепенно идва време да се интегрират възможностите на изкуствения интелект. "Много нови възможности дава Google Maps, те го правят тихичко и не толкова шумно..
Текущата 2024 година може да се превърне в най-горещата в историята на метеорологичните записи. От юни 2023 година насам всеки месец е бил най-горещият на планетата в сравнение със съответния месец през предходните години. Това се посочва в месечния бюлетин на програмата на Европейския съюз за наблюдение и мониторинг на Земята „Коперник “...
Пламен Димитров от Българско геополитическо дружество направи коментар на изминалите избори във Франция. Защо те са важни за цяла Европа? "Макрон насочи тези избори с един аргумент, който почива донякъде във френската избирателна система. Той действително загуби изборите за европейски парламент, фронтът на Льо Пен беше на първо място, само че..
От началото на 2024 г. заловените кучета по софийските улици са над 800. Повече от половината от тях са кастрирани, обезпаразитени и върнати на място в квартала, където са намерени. Това съобщи пред БНР-Радио София Димитър Димитров, директор на "Екоравновесие" . Той апелира хората вместо да търсят куче по обява, да разгледат сайта на..
Въпреки, че изминаха повече от две седмици след решението на съда и писмо на СДВР до Столичната община, относно въведената реорганизация на движение и паркиране по бул. "Патриарх Евтимий" , "Фритьоф Нансен" и "Витоша" и "Скобелев", хората, които протестираха многократно, са леко обнадеждени. "Има някаква чуваемост от Столичната община и ще..
Платформата на спирката на бул. "Патриарх Евтимий" до "Витошка" създава опасност, защото тя е част от велоалеята, но хората, които чакат тролей я смятат за своя. Колоездачите слизат от платформата и я за обикалят, а това създава се рискова ситуация, коментира пред БНР-Радио София Ангел Попов , експерт от Европейския център за транспортни..