"Първата ни изложба като група и моментът, когато решихме да се казваме така, беше именно на рождения ден на Майстора, на 1 февруари, преди 8 години, когато имаше кръгла годишнина от рождението му" - разказва Евгени Серафимов, - "и тогава за първи път показах школата обединена, с едни 40 реплики на негови творби. Позволихме си това, след като цяла година бяхе изучавали неговото творчество. Тогава нарекохме изложбата Новите майстори и някак заживя това име, заживя и школата". Малките майстори са пораснали, някои са заминали да учат в София, други в Италия или Франция. "Някои даже завършиха - допълва в усмивка Евгени, - имаме дипломирани стенописци, живописци...И се радвам, че всички се връщат, когато започнем някой от проектите, които се въртят в главата ми".
Първият такъв проект е свързан отново с Майстора - правят неговия автопортрет на декар и половина на централния площад в Кюстендил и довеждат в града туристи от цяла България, че и от цял свят. Следват още проекти променящи градската среда - гайтани в продължение на километри край реката, плаващи слънчогледи (отново на Майстора) като част от Пловдив - Европейска столица на културата, 3D изображение на това, което може би се крие под площада в Кюстендил... Но школата си има и традиционна ежегодна изложба, за която винаги има обединяваща тема.
"Тази година откриването е на 14 февруари и темата е малко провокативна, с работно име Тяло-то и всички - малки, големи - работиха една година върху тялото като вдъхновение в изкуството," казва Евгени Серафимов.
Над 60 са платната, които от днес ще бъдат наредени във фоайето на театъра в Кюстендил.
Минко Ламбов за предстоящата премиера на концерта му за цигулка, акордеон и оркестър със солисти Светлин Русев и Вероника Тодорова: "На 29 януари от 19 ч. в Централния военен клуб е премиерата с оркестър Симфониета. Светлин е божество на цигулката, често го сравнявам със самурай. Запознахме се на един образователен концерт на Филхармонията,..
Кремена Николова - Флор от Софийската филхармония за предстоящия концерт на Филхармонията с полемичната за връзката си с Путин оперна дива Анна Нетребко: "Изключително щастливи сме да сме партньори на концерта на Анна Нетребко като съпровождащ оркестър. Изборът на нашия оркестър не е случаен, партнирахме ѝ в Букурещ с почти същата програма, основно -..
Проф. Илия Граматиков от Музикалната академия за лекцията си в СГХГ към изложбата "Европа в България" на 29.1 в 18 ч.: "Важно е да се подчертае, че това няма да е специализирана музиколожка лекция, тя е отворена до широка публика. Провокация и вдъхновение за мен бе изложбата. Доколко присъства музиката в тези картини? Кога и как се осмисля..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Историческите сгради на БНР са темата на днешното ни предаване в деня на 90-та годишнина на Радиото с главно "Р": "Oт "Бенковски", в спомените на Кирил Разсуканов за Родно радио , през "Московска", на ъгъла с "Бенковски" заедно със Здравко Петров, до "Драган Цанков" 4 - старата сграда, с разказа на Теодор Караколев от фондация "Български архитектурен..
В Лозенец още кънти споменът от чутовните кабарета на Сирак Скитник и жена му Олга. Къщата им на ул. „Борова гора“ е създадена по съновидение Старите лозенчани и до днес си спомнят за домашното кабаре на една от най-известните двойки в София преди войната Сирак Скитник (основател на БНР) и съпругата му Олга, наричана от всички Сирачката...
Човекът в радиото и изкуствения интелект - Трябва ли да преосмислим БНР заради новите технологии и трябва ли общественото радио да има по-различен подход към използването на ИИ в сравнение с останалите медии? Събеседници : Никола Тулечки (НТ), инженер, който се занимава с работа с данни. Основател на Сдружение „Данни за добро“ и водещ на..