Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

В България

Липсата на време и пари са основните предизвикателства пред рекламната индустрия

Гергана Иванова - управляващ партньор в The Smarts и Дамяна Генчева - акаунт мениджър
Снимка: Ани Петрова
Рекламната индустрия в България страда от липса на време за разработване на работещи идеи и на средства за реализирането им и за възнаграждения на специалистите. Това създава пречки за задържането и развитието на талантите. Върши се твърде много работа за прекалено кратки срокове, а това има потенциал да окаже негативно влияние върху бизнеса като цяло.

Това са част от изводите от проекта „Талантът да задържиш талантите или как рекламната индустрия да стане отново привлекателна за младите“, реализиран от платформата PRAKTIKA с техниката Lego Serious Play по идея и реализация на Василиса Иванова и Николай Тинков. Официалното представяне на пълните резултати от проекта ще бъде на 25 февруари от 18:30 ч в Клуб Грамофон.

И мениджърите, и талантите ясно осъзнават проблемите в индустрията и факта, че те са общи. Има желание за по-често иницииране на професионални срещи между агенциите, на които участниците да могат да обсъждат и търсят решения на предизвикателствата, които срещат. При работодателите има очаквания тази роля да се изпълнява от БАКА, като считат, че към момента това не се случва, а проблемите само се натрупват.

Едно от важните предизвикателства е, че работата е разпределена между малко хора, понякога с недостатъчно опит. Талантите се налага бързо да се гмуркат в проектите, което не им дава възможност да се задълбочат и да развият стратегически идеите. Работодателите отбелязват заплащането като сравнително водещ фактор при задържането и развитието на хората, докато - впечатляващо - при талантите това стои на доста по-заден план. На преден план те посочват нуждата от коучинг, менторство и обучение, което да гарантира дългосрочни резултати.

„В агенциите са останали малко старши специалисти и върху тях падат тройни очаквания: да създават продаваем криейтив; да следят за високото качество на работа и спазването на критериите с цел агенцията да участва и на фестивали и да развиват младите. При така поставените приоритети развитието на талантите остава на заден план, а от това страда и текущата работа, защото има нужда от преправяне преди да стигне до клиента“ - отбелязват авторите на проекта.

Lego Serious Play е техника, която подобрява решаването на проблеми в екип. Използвайки зрителни, слухови и кинестетични умения, методът повишава способността на участниците да учат и слушат, и служи като споделен език, независимо от културата или положението им.

Още за предизвикателствата пред рекламната индустрия, в това число да задържи и талантите в нея, чуйте от разговора на Катя Василева с Гергана Иванова - управляващ партньор в една от големите рекламни агенции и сред водещите фигури в платформата PRAKTIKA и Дамяна Генчева - акаунт мениджър в агенцията и представител на талантите в проекта.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Михаела Ангелова

Психолог: Начертайте малките си стъпки до голямата цел и не зарязвайте хобито

За да не се отказваме бързо от планираното за започващата година, е важно да си поставим не само голямата цел, но и по-малките задачи, стъпките, които да ни доведат до нея. Това коментира пред БНР-Радио София Михаела Ангелова, психолог и семеен терапевт . "Слонът се яде на малки хапки" Иначе голямата цел може да ни уплаши,..

публикувано на 03.01.25 в 18:32

Изборът за българските "Думи на годината" започва на 6 януари

Равносметките, анализите и класациите за отминалата 2024 г. продължават във всички сфери. От платформата "Как се пише" за четвърта година ще проведат кампания и анкета, за да се видят кои - според българите, са думите на отминаващите 12 месеца. Началото е в понеделник, 6 януари, а две седмици по-късно – на 20 януари, ще бъдат обявени..

публикувано на 03.01.25 в 16:16
Александър Кръстев

Как да създадем подкаст? 5 съвета от Александър Кръстев

Подкастите станаха едни от най-предпочитаните медии за добиване на знания, за коментари, за дебати, за забавление. Те обаче имат стоя предистория и предпоставки за появата и развитието. В първото десетилетие на ХХI век много модерни станаха блоговете . Преди бума на социалните мрежи те бяха трибуна за споделяне на мнения, творчество и..

публикувано на 03.01.25 в 15:05
Доц. Мариана Тодорова

Доц. Мариана Тодорова: Технологиите правят мозъка мързелив, заради ИИ осъзнаваме какво значи да си човек

Светла, успешна и осъзната 2025 година , пожела пред БНР-Радио София футурологът доц. Мариана Тодорова от Института по философия и социология към БАН. И подчерта, че осъзнаването преминава през знанието, опитността, мъдростта, но и през емоционална интелигентност и емпатията. Тя коментира, че напоследък в обществото се поощрява..

публикувано на 03.01.25 в 13:16
Симеон Александър

Актуалните конкурси за 2025 г. на Бюро Творческа Европа Култура

Бюро “Творческа Европа” е финансовият инструмент на Европейската комисия, който подкрепя организации и професионалисти в областта на културния сектор .  Бюрото има две направления - култура и медия .   “Почти седем или осем са вече сферите, които подкрепя Бюро “Творческа Европа”-Култура. До момента имаме няколко активни програми . Една от..

публикувано на 03.01.25 в 12:48
Виктор Минчев

Как да използваме творчеството за професионално израстване

Творчеството се използва в тесен смисъл на “ създаване на изкуство ”. Когато се спомене думата, хората си представят художници, писатели, музиканти . Когато аз говоря за творчество и творческо мислене, използвам думата като синоним на креативно и креативност . Това каза в предаването "Радиокафе"  Виктор Минчев  - копирайтър, създател на..

публикувано на 03.01.25 в 11:42
Бистришките баби

Изложбата "Живи човешки съкровища" показва 44 елемента на нематериално културно наследство

Институтът за етнология и фолклористика с Етнографски музей при БАН вече близо месец показва изложбата "Живи човешки съкровища – България" в центъра на София, под купола на Ларгото. Експозицията представя вписаните в периода 2008-2024 г. 44 елемента на нематериално културно наследство. “В България от 2008 г. насам се изгражда тази национално..

публикувано на 03.01.25 в 09:25